feliciasmakeup

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Felicia * - 25 mars 2011 16:00

  För För ett tag sen så sminkade jag fina Julia. Eftersom Julia har vackra blå/gröna ögon så valde jag att använda olika blåa nyanser.

Jag började med att använda en ljus ögonskugga över hela locket, ända upp till ögonbrynen.

Sedan så tog jag den mellersta av de blå färgerna som jag hade valt ut, jag tog den över hela ögonlocket.

steg tre var att jag tog den mellersta nyansen och använde den på bara den yttre halvan av ögonlocket. Sedan tog jag en ny pensel och blandade ihop de två färgerna.

Nästa steg är att jag tog den ljusaste färgen och tog den precis i "vecket" som man ser när man har ett öppet öga.

Jag tog den andra penslen igen och skuggade färgen UTÅT.

Näst sista steget var att jag tog en blå glittrig eyeliner och drog ett smalt streck längs med fransraden, jag fortsatte strecket lite längre än där ögat slutar, för att få ögat att se en aning smalare ut.

Jag tog även lite av den ljusaste färgen och tog längs den undre fransraden, för att " rama in ögat "

Det allra sista jag gjorde var att ta mascara för att få det att se x-tremare ut !

 

Av Felicia * - 25 mars 2011 15:30

Hej alla fina människor.

Idag är dagen då jag ska försöka att börja blogga, om mest SMINK.

Jag hoppas att ni kommer tycka det är roligt att läsa, och jag ska försöka ge er tips och trix om smink och styling.

Jag kommer förmodligen inte att blogga varje dag, men så ofta jag hinner !

Kram


Tidigare månad - Senare månad

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards