feliciasmakeup

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Felicia * - 11 april 2011 20:01

Här kommer ÄNTLIGEN steg för steg sminkningen !

 

Jag börjar med att visa en bild på hur jag såg ut innan jag börjat göra något, dock inte så vacker.. haha

  

 

STEG 1 : Här ser ni en bild på hur jag gör med concealer. Jag markerar alltid dessa områden, detta för att framhäva dragen i ansiktet :

 

STEG 2 : Jag använder en pensel och smetar ut concealern, då ser man ut såhär :

 

STEG 3 : Nu tar jag foundation. Glöm inte att se till att det blir ett jämnt lager.

Som ni ser så är min foundation för mörk för mig, men det beror på att jag köpte den efter att jag varit i Spanien i december -2010 =)

 

STEG 4 : Efter att jag lagt foundation så tar jag puder, ta ganska rejält med puder men inte alls för mycket !

  


STEG 5 : Efter att jag lagt puder, så kommer vi till rougen. Som ni kan läsa på de andra sminkningarna så tar jag först den "brunare" och sen den rosa. Jag tar även lite puder över det igen.

  


STEG 6 : Fyll i ögonbrynen :

 

STEG 7 : Nu börjar jag med ögonskuggan. Jag använder en silvrig över hela ögonlocket och skuggar den utåt :

 

STEG 8 : Nu tar jag "eyeliner", men eftersom jag inte har någon svart eyeliner så anänder jag en smal skuggpenna och svart ögonskugga :

    

STEG 9 : Nu har jag böjt ögonfransarna och lägger mascara :     

 

STEG 10 : Jag plattar håret, fixar luggen till mittbena och sätter upp i en knut på huvudet. & nu, klart ! :

 


Av Felicia * - 11 april 2011 16:32

Hej alla fina !

Idag kom vi hem från träningslägret i Danmark, och herregud vad kul vi hade !

Jag har däremot bränt mig i solen på näsan så den är helt illröd, usch !

Man ser också att mina fräknar, som jag däremot har året om, börjar synas ännu mera nu !


Men, som ni sett i rubriken så har jag skrivit "HAPPYFACE", detta beror på att jag förra veckan fick reda på om jag hade blivit preliminärt antagen till gymnasiet, & ja, det hade jag blivit !

& vet ni vad det allra bästa är ? Att jag kom in på mitt förstahandsval, STYLIST PÅ DROTTNING BLANKA !

Men som sagt så var detta bara preliminärt, vilket innebär att jag kanske inte kommer in där sen när det verkligen gäller, men det ska jag se till att göra, för jag har redan höjt mina betyg lite grann !


Jag ville bara berätta denna roliga nyheten här på bloggen !

Men ikväll eller imorgon så lägger jag "steg för steg" sminkningen som jag lovade innan jag åkte till Danmark.

Jag är däremot grymt trött, så vi får väl se hur det blir !

Kram på er!


Här är en bild på mig från Danmark, så härlig !

 


Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards