feliciasmakeup

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Felicia * - 18 september 2011 17:27

När jag sitter här och försöker plugga till denna härliga musiken så känner jag hur mina tankar går längre och längre. Jag har tänkt på att varför har jag egentligen så dåligt självförtroende ? själva grejen är att min självkänsla är bra, med tanke på att jag den senaste tiden har intalat mig själv att jag kan sakerochting och att jag faktiskt är bra på vissa saker. Men hur ska jag kunna bygga upp mitt självförtroende, när det finns folk som lite i hemlighet trycker ner mig. Jag vet att man inte ska ta till sig det folk säger, men det gör man ju ändå. Saker sätter sig djupt och skaver. Egentligen så vet jag att jag är den dära roliga och alltid glada tjejen. Men det blir svårt att vara den personen när jag inte känner mig trygg. Jag önskar ibland att jag bara kunde komma tillbaka att vara den dära gamla Felicia. Tjejen som är trygg i vad hon gör och vad hon säger. Men den här världen har sjunkt ner lite till en nivå, där allt man säger kan tas fel eller att folk inte accepterar det man säger. Självklart fattar jag att alla inte tycker som jag. 

Jag vill helt enkelt bli mitt riktiga jag, vilket jag är ibland. -Jag kan vara den riktiga och äkta Felicia när jag är med personer som känner mig riktigt väl. Då kan jag lixom släppa greppet och känna att nu, nu lever jag. 
Men jag fattar inte, jag fattar verkligen inte varför jag är så rädd. Varför jag är så svag. Jag vill ju vara stark, jag vill ju ha ett bra självförtroende och vara mig själv i alla lägen. VARFÖR ska det vara så svårt att bara göra det man tycker? Jag försöker ju verkligen. Jag jobbar på det hela tiden. Men när då NI kommer där med erat grymma självförtroende och sträcker på halsen, då blir jag lixom liten och osäker. Bara för att jag inte tror att jag kan vara lika bra som er.

Men det finns också dom som stärker mig. De som får mig att känna mig duglig. En av dessa personer är Jennu. Hon lixom får mig att känna mig både smart och fin. Jag känner att när jag går bredvid henne så skäms hon inte över vad jag har för kläder eller hur jag har sminkat mig. Tillskillnad från andra som kan säga att "Om du ska gå bredvid mig så får du inte använda de där kläderna". Det känns i hela mig när någon säger det där. För jag ska väl klä mig i det som jag tycker är snyggt och trivs i ? det gör mig verkligen ledsen och besviken att en vän faktiskt kan säga något sånt. 


Förlåt mig.

Av Felicia * - 18 september 2011 16:57

ASSÅ JAG FÅR PANIK PÅ DENNA SKOLGREJEN. SKA GÖRA NÅGON KONSTIG UPPGIFT SOM JAG INTE FATTAR NÅGONTING AV OCH JAG VET INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL. skiiiit också varför är jag så trög ? skitskitskitskitskitskit!

Av Felicia * - 18 september 2011 14:33

Tja !
Idag var jag med och spelade match, igen. fastän jag egentligen inte borde, eftersom min rygg är efterbliven. Iallafall så vann vi med 2-1, asgrymt.
Imorgon ska jag förhoppningsvis träffa Jennu, och jag ska hjälpa henne med allt hon kan få hjälp med. 

Bjuder också på några bilder på mig och mina fula dreads :]
     

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards