feliciasmakeup

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

"kan man inte tillaga dig ? Isåfall hade jag gjort mat hela tiden!"

Av Felicia * - 27 oktober 2011 17:15

Förlåt mig, jag vet att det var dåligt av mig att inte blogga igår men jag hade inte tid. 
Fick några jättefina kommentarer på min blogg häromdagen, som gjorde mig så himla glad. Och när man vet att folk känner igen sig i det man säger är så himla fint.  

Imorgon lär bli en ganska roligdag i skolan, för vi ska få sminka PRECIS som vi vill. Och då känner jag att det ska bli så gött att få rensa tankarna och bara få göra något som jag tycker är kul. Och att få vara kreativ, det är ju den bästa medicinen till allt. Ni vet, alla färger man kan välja mellan i den fina paletten, de olika färger på baser som man ska försöka blanda ihop till rätt färg, de olika penslarna som finns i bältet som man knäpper runt magen. Och ja, allt det dära som har med make-up att göra. Så fort jag ser sminkboxen så försvinner alla dåliga tankar och jag börjar föreställa mig hur ansiktet ska se ut när jag är färdig. Hur jag ska gå tillväga och hur jag ska fixa saker som går fel. Vilken färg jag ska använda för att täcka vad och hur jag ska få ögonbrynen att se likadana ut. Åh, nu drömmer jag mig bara bort. Men inte till en värld som inte finns, för den här världen finns väldigt nära mig. Och förutom allt detta med make-up så har jag ju gitarren. Den saken som får mig att hålla mig till verkligheten. Och grejen som gör att jag får vara ännu lite mera kreativ. Som att skriva mina egna låtar, som ingen annan än jag själv får höra. Som när man lär sig en ny låt och man äntligen känner att nu, nu kan jag denna. Men då har man försökt så länge att så fort man hör låten så är man bara helt trött på den. Hihi. 

Ååååkej, nu efter att ha fått ännu ett till såndära ryck då jag blir så djup, så tänkte jag dela med mig utav att jag har tagit bort ALLA mina bilder på min facebook, förutom profilbilden då. Anledning till detta är att jag pallar inte kvar massa gammal skit som bara ligger och skräpar för sakens skull. Det känns nästan som när man har sådära jätte stökigt hemma och man känner att snart orkar man inte komma hem till alla tvätthögarna på golvet och dammtussarna intill väggen. Så känns det när facebook är sådära ÖVER-använt. Men tyvärr fattar jag inte om man kan ta bort alla inlägg och gamla statusar från sin profil heller, utan att behöva radera dom en och en. -för det börjar bli lite jobbigt att göra så. och jag har typ bara gjort 5 stycken. Så om någon snäll liten datanörd därute kanske vet hur man gör, UTAN att behöva skaffa en ny facebook, så hjälp mig jättegärna. Tack på förhand !

Nu ska jag inte ta eran älskvärda tid i den här tråkiga skitvärlden mer. Ut och ha kul, rök era cigg som nästan var och varannan människa gör nu för tiden. Nej, jag ska inte dra alla över en kant. Förlåt. Ha så kul pussgurkor.

-Ciao-

 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia * - 25 november 2013 21:10

Hej.

Av Felicia * - 3 maj 2013 16:38

Nu kan ni följa mig på --> http://feliciaelinida.blogg.se/.  Jag kommer nu inte att blogga här mer, då jag helt och hållet flyttar min blogg. Vi ses där! :>   http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feli...

Av Felicia * - 3 maj 2013 11:51

Jag tror att jag skall flytta bloggen till någon annan bloggportal. Det känns som att man behöver lite förändring ibland. Vad sägs om det? Give me some respons please, guys. :> Love.   ...

Av Felicia * - 2 maj 2013 19:03


I'm home. Har pluggat med Amanda i skolan idag. Liksom efter att vi egentligen hade slutat. Det kallar jag för engagemang! Nu pluggar jag igen. Det är faktiskt väldigt kul. Jag har en uppgift där jag får skriva hur många sidor jag vill och jag älsk...

Av Felicia * - 2 maj 2013 07:25

Idag har jag så sjukt ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så hes att jag knappt kan prata men jag får hoppas att det blir bättre under dagen när jag har pratat igång min röst lite. Alla mina byxor ligger i tvätten så idag kör ...

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards