feliciasmakeup

Alla inlägg under december 2011

Av Felicia * - 27 december 2011 10:58

Hajhopp.


Förlåt för att jag inte bloggade igår. Mikaela sov hos mig natten till igår. Vi åt mat och vi åt mat och vi åt mat. Ganska mycket mat helt enkelt. Sen så trodde vi att det blev inbrott också. Fast det blev det inte som tur var.  Sen när vi vaknade någongång typ aaaas sent så åt vi lite frukost, som vi gjorde rätt ofta som sagt. Sen kände hon för att bli sminkad lite. Så då fick jag ta fram mina sminkgrejer och sminkade henne med rasta-färgerna och grejer. Det var ju kul. 

Sen kom Sassa hit en stund med sin söta lilla röda bil. Glad för att hon fått sitt körkort. Så vi satt och snackade massa gamla minnen och grejer. Sen körde hon mig till Amanda och vi åt mat, haha. Jääääävlar vad tjock. Sen för att få lite motion så gick vi typ 4 meter med hennes hundar. Vi hade det skitmysig. Aj lajk henne.

Nu är jag med en liten pluuuuutt vid namn någonting som jag inte tänker säga. Moahahahahahahahaha 

Och så höll jag i en gitarr :ppppPpppPPpppp
   

Av Felicia * - 25 december 2011 16:11

Den här tjejen som är en utbildad makeup artist har en jättefin blogg där hon visar och förklarar lite olika sminkningar som hon har gjort. Hon är helt sjukt duktig och jag läser hennes blogg väldigt ofta. Ibland har hon lite tävlingar och sånt, där man kan vara med och vinna riktigt fina priser. 


Så vet ni vad jag tycker att ni ska ta och göra nu på direkten ? 


1. Jag tycker att ni trycker på länken här nedanför : 
http://natalylopezz.blogg.se/2011/december/arets-sista-tavling.html

 2. Jag tycker att ni fortsätter att läsa denna duktiga tjejens blogg. 


3. Jag tycker att ni slänger in några kommentarer.

4. Jag tycker att om ni själva har bloggar så länka hennes där så att hennes statistik stiger ännu mer. Hon skulle bli jätteglad ! 

   

Av Felicia * - 25 december 2011 14:05

Hallåhillo.

Jag har nog haft en av världens mysigaste julaftonar. Igår var vi hemma hos min kusin, nästan hela släkten. Vi åt (och jag skojar inte) litervis med julmat. Min tallrik bestod dock endast av köttbullar och prinskorv. Tomten kom till oss och gav oss massa julklappar. Och de söta små barnen blev som galna. Under paketöppningen så slängdes inslagningspapper runt om i rummet och det var massa liv där. Så mysigt. 

Men vet ni vad? Jag slog verkligen rekord i klantighet. JAG GLÖMDE MIN KAMERA. Och vet ni vad? jag glömde tillochmed att fota min sminkning. Jag hade för en gångs skull sminkat mig med svart sotning och grejer. Och så hade jag röda läppar. Om ni bryr er. Men iallafall, fy vad dåligt av mig. Så nu har jag inte en enda bild att visa er. Jag skäms. 


Ikväll vet jag inte vad jag ska göra. Verkar lite krångligt detta känner jag. Men det är en lång historia som jag inte orkar dela med mig utav. Så ni får bara veta att detta förmodligen blir den tråkigaste kvällen i mitt liv. 


Detta är den enda bilden ni kan få se. Eller som sagt den enda bilden jag har från igår. 
   

Av Felicia * - 23 december 2011 19:17

Nu är alla klappar inhandlade. Det känns verkligen som om hela dagen har varit så himla LÅÅÅÅÅÅÅÅNG. Nu är iallafall allt klart och det känns som en befrielse. Jag och mamma har nyss delat på en mumsig kebabrulle såhär till julen. Bra där. 

Vet ni vad som hände idag ?!
När jag kom hem från stan så kollade jag på köksbordet. Har inte då världens finaste vän skickat ett godjul kort? Jag skojar inte, jag blev så sjukt glad av att se att Klint hade skickat det. Så fin är han. Tur att jag hade turen att träffa den grabben. Jag är lyckligt lottad !

Jag och mamma drog hem till Jennu innan också. Lämnade kakor från min mormor och lite julklappar. Hon blev glad. Då blev jag ännu gladare för hon blev det. Hon var typ.. Jättesöt :) 


Min adopterade dread ! ♥
      

Av Felicia * - 23 december 2011 11:27

Vet ni vad ? 
Jag har nu verkligen bestämt mig att jag ska fixa mina dreads på lovet. ÄNTLIGEN. Och denna gången ska jag inte bara säga att jag ska göra det, utan jag ska verkligen göra det. Hoppas dom blir ganska fina iallafall, för jag pallar inte att dom ska vara såhär jävla fula. Typ ser ut som en trollunge eller något. Jag ska köpa sånadära söta pärlor och sätta i håret också, dom kommer bli så fina. Har en adopterad dread också. Den är faktiskt söt, lite annorlunda dock. haha. 

 Men nu ska jag och Millan snart dra och handla alla desa julklappar. Har tillochmed en lista, haha. 

Hajdoooooooo 

   

Av Felicia * - 22 december 2011 21:13

Jag undrar egentligen hur alla där ute mår. Jag undrar hur alla känner inför julen. Har ni fått mycket julstämning, eller är julen den värsta högtid ni vet ?
Själv tycker jag att julen ska bli ganska mysig. Mest för att jag ska få fira den med många av mina släktingar. Vi ska äta god mat och tomten ska komma och ge oss massa fina klappar. Tomten är sådära tjock och gosig. Jag gillar honom. Jag är också väldigt glad att det snart är julafton, bara för att några dagar senare ska jag få träffa en väldigt fin vän. Något datum efter jul ska nämnligen min otroligt grymma vän Klint komma hit och hälsa på. Vi ska nog gå på bio och bara ha det sådära chill som vi tycker om. Jag längtar redan, hur mycket som helst. 

Jag vill bara säga iallafall, att jag hoppas att ni alla sötnosar därute verkligen mår bra. Om ni inte gör det så tagga till lite nu inför jul. Gör er själva en tjänst och köp en julklapp till er själva. Eller bara ät massa godis.  

För att jag saknar det gamla, trots att jag ser fram emot det nya.
   

Av Felicia * - 22 december 2011 19:24

Hallåhallå !

Idag var sista dagen i skolan innan lovet. Känns så sjukt jävla gött att ni inte ens kan förstå. Nu ska jag få sova ut på morgnarna och göra vad jag vill, typ. Efter våran lilla mysdag i skolan så åkte jag med min mormor och morfar, och storebrorsan också, för att inhandla lite julklappar och sånt mysigt. När vi hade gjort det så drog vi och åt lite pizza. Sjukt nice var det faktiskt. När jag kom hem igen så tog det inte lång tid innan jag och mamma drog för att handla ännu fler julklapp. Även detta gick snabbt och lätt och vi är nästan klara. Imorgon drar jag och Millan in till stan för att köpa det sista. Känner mig väldigt duktig nu faktiskt. Plus att jag älskar att köpa julklappar, det är så mysigt att ge det till folk. Alla blir så glada :]


 

 

Av Felicia * - 21 december 2011 14:39

Idag var jag i skolan, som vanligt på vardagarna, haha. På hanteverks lektionen så hade vi lite betygssnack och sånt. Sen så kollade vi också på en intressant dokumentär om botox. De pratade om att testa på djur och om det var värt att göra sånt. Det var många olika utlåtanden och jag känner att jag inte tar upp diskussionen här på bloggen idag iallafall. Om det är någon som känner att hon/han vill att jag ska skriva vad jag tycker om det så finns ju alltid kommentarfältet. Efter hantverken så skulle jag haft idrott, det blev dock inte så och jag vet inte om det blev någon överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Vi var inte så många där idag och vad jag förstod det så var det en hel del som hade glömt kläder och sånt liknande.. På lunchen käkade jag och Amanda på donken. Det var galet gott och vi satt och skrattade åt den otroligt söta lilla tjejen som satt där och åt pommes. Galet gullig. 
Eftersom jag inte var med på idrotten så slutade vi väldigt tidigt, typ vid 10 över 11. Så jag hängde med Amanda till sunhouse så att hon kunde försöka bli lika brun som mig, mohaha. Sen träffade vi lilla Sandra också, Amandas söta storasyster. Gulliga dom där två !
Ikväll ska jag på kalas. Det blir nog ganska mysigt :)

Ska fixa bilder tills imorgon, jag lovar !
puss 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards