feliciasmakeup

Alla inlägg under mars 2012

Av Felicia * - 25 mars 2012 12:15

Igår hade jag en grymt fin kväll med min goa vän. Vi drack te och bara myste hela kvällen lång. Idag ska jag och Tobias städa hela dagen typ. Eller ah, vi är typ klara kan man väl säga. Känns asnice.

Idag kommer mammi och pappi hem, dom kommer vara bruna som två pepparkakor. Har saknat dem en hel del denna veckan faktiskt, även om det också har varit skönt att få sköta sig själv. Jag har faktiskt kommit ikapp med en hel del skolgrejer som jag legat efter i, jag har tränat en del och jag har helt enkelt klarat mig riktigt bra. Det enda problemet är dock att jag har råkat mörda mammas blommor. Tyvärr. Jag får väl köpa nya eller något, mehehehe. 

Nu ska jag återgå till städningen. Så att det är fint när de kommer hem sen.
   

Av Felicia * - 24 mars 2012 13:38

Det bästa jag vet är att vara helt nyduschad och känna doften av sommar. Jag sitter här i soffan, har nyss varit ute på en kort springtur med Tobias och är nu hur trött som helst. Jag tänkte alldeles strax sätta mig ute på altanen för att få lite sol, dricka lite te och busa med lilla vovven. Efter det ska jag byta om och få i mig lite mat, om jag nu lyckas med det. Sen ska jag dra hem till Millaan !


Btw.. om ni inte har något annat för er och om ni har tid, så vore det kul om ni ville gilla min blogg på facebook. Länken dit är : http://www.facebook.com/pages/feliciasmakeupbloggplatsense/208292629272506.

Det vore skitkul om ni känner för att lägga ner cirka 30 sekunder av era liv till detta   


Jag gillar Amanda. Min panda. 


 

Av Felicia * - 24 mars 2012 10:05

Halloj!

Igår hade jag en riktigt grym dag. Jag och min klasskompis Julia hängde med Amanda hem efter skolan. Vi satt och snackade lite, spelade lite gitarr och lagade mat. Vi gjorde iordning oss och bytte om inför en kväll hemma hos Jesper.  Väl hemma hos Jesper, efter många om och men så hade vi det jättemysigt. Det var inte så mycket folk så det var rätt lugnt. Fick träffa lilla Pemil, som jag har saknat hur mycket som helst. Tur att vi bestämt oss för att nu börja umgås igen, efter att bara ha dissat varandra totalt. Dåligt av mig som bästa vän att göra så. Amandas pappi körde hem mig lite senare på kvällen. Snäll som han var. Resten av gänget drog vidare till någon annan, för att ha ännu lite kul. Jag somnade efter ungefär 2 minuter, det var skönt. Haha.

Jag vaknade tidigt imorse, av att hunden skällde som en galning. Jag vet inte ens vad hon skällde på, om jag ska vara ärlig. Så ja, efter att ha varit vaken ett tag så är nu hela köket nästan färdigstädat. Det ser jättefint ut här faktiskt. Hunden har fått mat, fått vara ute och kissa och druckigt vatten. Ett svenska arbete är nu snart färdigt och all post är rensad till var och en av oss här. Haha, känner mig väldigt duktig som fixat allt det här. 

Idag ska jag och min storebror ut på en springtur, efter det ska han iväg och jag ska nog dra till Millan. Sover hemma inatt, så Tobbe hämtar mig när han ska hem från någonstans. Kommer bli en bra dag, det känner jag på mig.  

 

 

Av Felicia * - 22 mars 2012 20:31

10 saker jag tycker om: 


  • Att umgås med mina fina vänner
  • Att träna
  • Att sminka
  • Att spela gitarr & göra musik
  • Att skriva
  • Att skratta sönder med mina polare
  • Att sola
  • Att lyssna på Jennu när hon spelar för mig
  • Att äta
  • & att äta igen. 


9 saker jag tycker mindre om: 


  • Folk som beter sig falskt
  • Gapiga tjejer som bråkar om allt
  • Småkryp
  • kyla
  • Att kolla på film
  • Lögner
  • Rökning
  • Cancer och andra sjukdomar
  • Folk som dömer innan de lärt känna

  

  

 8 bloggar jag läser: 




 7 saker jag vill göra i framtiden: 


  • Bli en awesome makeup-artist
  • Bli skateboard åkare
  • Resa utomlands med vännerna
  • Flytta till Los Angeles eller något annat fint ställe
  • Få leva med den finaste pojken som finns 
  • Bli vältränad
  • Vara med i gladiatorerna som utmanare


6 personer jag tycker om:

  •  Jennu, min bästa vän & syrra.
  • Amanda, min bästa barndomsvän
  • Andreas, min fina vän från Taizé
  • Hannes, världens bästa grabb
  • Millan, min bästa vän
  • Mike, världens goaste polare


5 saker jag är rädd för: 


  • Att behöva sluta räkna månader
  • Att stå ensam kvar
  • Att svika mina vänner
  • Att aldrig lyckas inom mitt yrke
  • Att förlora min familj


 4 ord som beskriver mig:


  • Galen
  • Knasig
  • Psykolog
  • Okänslig (tyvärr) -.-


 3 saker jag ser fram emot: 


  • SOMMAREN
  • Att fylla 18
  • Morgondagen

2 snygga killar: 


  • Hannes Blom
  • Ryan Shekler


1 bra låt: 


  • Somebody that I used to know - Gotye, Kimbra



Här fick ni veta lite mer om mig, hoppas att ni tyckte att det var härligt att läsa. Vad tyckte ni om att jag gjorde detta.

Bra eller dåligt?  Kommentera gärna med svar !


Mihi, jag ville prova att vara aaaaaaaaargggghhhh. 

 

Av Felicia * - 22 mars 2012 16:39

Vaknade upp imorse med en sovande Lisen bredvid mig. Det var kämpigt att behöva gå upp när man såg att hon kunde sova vidare, men det gjorde inte så mycket. Jag diskade och städade iordning lite innan jag begav mig till skolan för lite svenska & engelska. På eftermiddagen hade vi hantverkslektion, då vi som vanligt käkade knäckebröd hela dagen lång. Jag & min kåååmpis var hos rektorn en stund bara för att min vän är bäst i världen. Så det så. 
Efter skolan så kom världens bästa storasyster och hämtade mig, för att sedan dra vidare hem till oss. Vi satt och myste med lite te, en mysig liten pojk och sol. Det var riktigt härligt. Tobbe kom hem en stund och senare & vi har precis käkat lite glass och maränger. Hur nice som helst.
Mamma ringde mig för en stund sen också, och hon hälsade att hon har det trevligt där hon just nu är. Hon och pappi' 


 



Av Felicia * - 21 mars 2012 12:54

Tjululu.


Natten spenderades med Kennu. Vi åt kakor och drack massor med te. Vi skulle kolla på massa film och grejer, men vi somnade istället. Iallafall så hade vi en skitmysig kväll. Jag älskar att få skratta åt värsta sjuka grejer som inte någon annan hade skrattat åt. Haha, min bajbi 

Idag hade vi sovmorgon till typ 10 och slutade vid 12, hur nice som helst. Sitter i skolan med Lisen och väntar på någon annan fin människa. Vi ska mysa runt i stan, vilket kommer att bli gosigt. Förutom att jag har två tjockisväskor med mig som typ mördar alla i min närhet. Krockar med allt och alla. Hihiii. 

Mobbade.........'
   

Av Felicia * - 20 mars 2012 12:19

Jag diggar dig Majkie, och jag tycker att detta påminner ganska rejält om oss. Jag vet alltid vad du tänker innan du sagt det och du kan jämt skratta åt vad jag ska säga utan att jag ens har sagt det än. Du är så awesome!


 

  

Av Felicia * - 20 mars 2012 09:25

Tjenamors. Idag skulle det egentligen ha blivit en tidigt morgon med en härlig springtur som jag brukar göra när jag har sovmorgon. Dock så kände jag mig verkligen inte vidare frisk när jag vaknade. Så efter att jag hade gått upp klockan 6 och druckigt en kopp te så insåg jag att jag kommer svimma om jag anstränger mig mer än. Istället gick jag upp klockan 8 och kände mig betydligt mycket bättre.
Jag sitter nu i skolan och väntar på att klockan ska blir mer och mer. Vilket den faktiskt bli för varje sekund - om ni inte visste det. Idag har jag matteprov, vilket kommer att gå totalt åt helvete. Har suttit uppe nästan hela natten i hopp om att fatta vad det står i boken. Tyvärr är inte det min starka sida, så ja.. jag gjorde mitt bästa helt enkelt. Resultatet av att sitta uppe en hel natt i hopp om att lära sig matte är : Dagen efter känner man sig trött, huvudvärk & inte inte ett skit bättre på matte än vad man var innan.


 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards