feliciasmakeup

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Felicia * - 6 maj 2012 11:09

Det finns många anledningar till att jag saknar honom. Inte endast för att han var min pojkvän. Jag saknar också att ha någon som är precis som mig. Någon som vågar och vill vara sig själv. Någon som blir ledsen när folk klagar på hur man ser ut, men ändå säger att "vem fan bryr sig om vad de säger?". Någon som under sin uppväxt har levt under samma omständigheter som jag har gjort, som också har lyckats ta sig ur det. Han var min inspiration, min idol. Jag skulle kunna sitta här hela dagen och rada upp saker som gjort mitt liv så bra det senaste halvåret - som har varit pågrund av honom. Varje kväll sitter jag med min gitarr och sjunger de låtar som jag skrev. Det jag skrev när jag visste att det var dig jag ville ha. Ibland gråter jag också. Men det är bara för att jag ibland undrar hur det hade varit att fortfarande ha dig. Hur det skulle vara om det var mig du kysste när vi stötte på varandra i stan. Hur hade jag mått då ? Hade jag känt mig säker på oss ? Eller hade jag bara velat därifrån ?

När jag fick samtalet om vad som var pågång - då grät jag. I flera timmar. Flera dagar. Flera veckor. Känslan jag fick när jag insåg att jag kanske inte var Din inspiration. Att jag kanske inte var Din idol. Att jag älskade dig tusen gånger mer än vad du någonsin skulle kunnna älska mig. Jag kände mig så liten, ful, hemsk, äcklig, tjock. Så kände jag mig. HEMSK. Jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna älska någon så igen, inte på det sättet. Inte så mycket att jag kanske kan bli sårad igen. Jag undrar om jag kommer att kunna lita på någon igen - till 100%, om jag kommer våga att ge någon fria händer. Fria händer att använda på någon annans kropp


Nuförtiden tycker jag inte att jag är lika fin som jag tyckte när jag var din. Du fick mig att insé att mina fräknar kanske inte var så dåliga trots allt. Att det inte gjorde någonting att jag hade små bröst. Att mina 156 cm inte gjorde något. Att mina dreads var det som gjorde mig grym. Att mina små och kalla händer faktiskt var ganska charmiga, hur mycket jag än hatar dem. Nuförtiden så hatar jag än en gång alla dessa saker på mig själv. Än en gång tycker jag att jag är det fulaste på denna planeten - endast för att du tycker att någon annan är finare


Din kompis, som tydligen inte ville vara endast din kompis, klankade ner på mina läppar. På att dem var små. På att det såg konstigt ut. & om hon inte trodde att jag redan hade koll, så visste jag redan att mina läppar är jävligt fula. Och det värsta är - att du säkert började fundera ännu mera på det. Och kolla ännu mera på ännu en sak som jag hatar med mitt utseénde. Men det var väl bra för henne att hon kände sig ett snäpp snyggare genom att dra ner mig lite längre ner på stegen. Det måste varit väldigt skönt för henne. Tack för upplysningen. Tack så jätte mycket för att ni fick mig att gå runt och tänka på ännu en sak. Tack. Tack. Tack.

Men vet ni vad ? Hur jävla ful jag än är, hur jävla tjock och otränad jag än är. Små läppar, tjocka lår, tjock mage, små händer, stora fötter, fula ögon, hemskt hår, ful hy, hemska fräknar, små bröst. Så skiter jag i vad ni tycker. Jag tänker leva hela den här sommaren till fullo. Jag tänker umgås med de som tycker att jag är grym, just för att jag är jag. Och jag tänker hjälpa folk som har haft det precis som mig, och ja - jag är jävligt ful. Men vad in i helvete gör det
NU KÖR VI


     

Av Felicia * - 6 maj 2012 08:08

Alltså.. gårkvällen var något lite extra. Jag åkte hem till Amanda som hade fest, där hade vi hur kul som helst. Det blir så långt emellan att man träffar alla godingar jämt. Det var iallafall grymt härligt och sålänge jag var där så blev det inget kaos iallafall. Dock kan jag inte förstå att jag och Julia.. dansar till "baby, baby, baby" typ 40 gånger. Det känns helt obeskrivligt, haha.

Idag ska jag iallafall träna och förmodligen träffa Millan en stund. Det blir görmysigt !

Här får ni se lite pics från igår, mest för att vi hade så skojjigt!

         

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards