feliciasmakeup

Alla inlägg under maj 2012

Av Felicia * - 26 maj 2012 15:27

Okej, precis som gårdagen så var detta en helt fantastisk dag. Jag har umgåtts med Isabella som är hur rolig som helst. Vi satt i parken och åt glass & jordgubbar. Vi lyssnade på folk som sjöng roligt och vi kollade på en kille i några slimmade sverigekläder. Vi har pratat om allt mellan himmel och jord. Orden har bara flutit på och helt plötsligt blev klockan så mycket att jag skulle hem. Jag blev nästan lite ledsen över att behöva avsluta vårt samtal för att sitta på en buss helt ensam. Det var dock mysigt det med. Såg världens sötaste kille som hade med sig ett barn. Båda två var gudomligt söta. Dagen har helt enkelt varit bland de bästa på länge. Och en nyfunnen vän som är precis som jag har ju självklart påverkat en hel del


Jag har precis tränat och duschat. Om en stund blir det lite grillparty hos min kusin. BÄST !


   

Av Felicia * - 26 maj 2012 11:13

Igår hade jag helt seriöst världens bästa dag. I skolan slutade vi hur tidigt som helst, efter att ha gjort varandras naglar fina. Jag, Julia och Amanda satte oss än en gång i parken och solade oss ända tills bussen skulle gå. Jennu & Kalle kom dit också, helt jävla gröna. De hade haft någon tunering av något slag och var tydligen "hulken". De bestämde sig för att bada i viskan, så först hoppade Kalle i och sedan Jennu också. De är helt galna, men jävligt roliga. Iallafall, Kalle åkte med sin buss och vi andra med våran. Jennu gjorde så att nästa person förmodligen trodde att någon hade kissat ner sig där hon satt, med tanke på hur blött allting blev efter hennes bad. 
Iallafall, Jennu drog hem till sig och vi andra hoppade av hos mig. Vi käkade lite mackor, drack cola & citronvatten. Självklart badade vi också, med tanke på att det var 25 grader i poolen. Amanda är som en jävla fisk och simmade och badade rätt mycket  mer än mig och Julia som satt och frös.  

På kvällen stack vi hem till Amanda och hennes söta pappa grillade till oss. Där satt vi på hennes altan och myste en hel del. Efter käket drog vi ner till häggån och träffade P-G, Arvid, Burre, Anton & Danne. Vi satt där framför en eld och hade det gött hela kvällen typ. Sedan drog pajkarna hem och vi tjejer gick till Amanda. Vi satt på hennes altan resten av kvällen, för att sedan mitt på natten somna i en stor dubbelsäng, alla tre. 
VÄRLDSBÄST


       

Av Felicia * - 24 maj 2012 23:03

Just nu har vi massage i skolan, då får vi inte använda armband eller andra smycken. Jag var idag alltså tvungen att klippa sönder mitt armband där jag har världens viktigaste lilla symbol. Jag fick den av en väldigt bra kompis, och jag lovade honom att den skulle sitta där ända tills jag blev för tjock för den. Ungefär. Idag klippte jag av den, trots att jag inte ville. Det gjorde typ ont i mig, att behöva ta av den. Jag vet inte vad jag nu ska hitta på, om jag kanske ska ha den i en kedja runt halsen istället. Det är iallafall så att den måste vara nära mig hela tiden, annars får jag panik. Det är den jag kollar på när jag känner att livet inte funkar som det ska. Det är den som ger mig glädjen tillbaka, och kämparglöden att vilja fortsätta. I era öron så låter det förmodligen helt jävla korkat. Helt dumt och överdrivet. Men för mig betyder den mer än vad jag tror att någon kan förstå. Personen som gav mig denna har fått mig att tänka helt annorlunda än vad jag förut har gjort. Han har fått mig på rätt banor, flera gånger. Han har fått mig att stå upp igen, då allting bara rasat ihop. Då folk har tryckt ner mig så långt att jag trott att jag aldrig kommer att stå upp igen. Då har han räddat mig precis innan jag fallit. Han slutar aldrig att överraska mig, med sina roliga skämt och med sin fina dialekt som jag inte fattar någonting av. Jag skulle kunna sitta här hela natten och fortsätta skriva om hur mycket jag gillar den här grabben. Eller förlåt, älskar den här grabben. Men jag känner att det blir nog alldeles för mycket för er att läsa. Om ni nu kommit ända ner hit. Jag börjar nästan gråta, när jag tänker på hur vacker killen är. Han är en sådan som jag aldrig kommer att släppa taget om. Och den dagen då han känner för att ge sig av, då ska jag be för att få tillbaka honom i mitt liv. Han är min bästa vän & enligt mig kommer han alltid att vara det. Vårt band har blivit så starkt på detta avstånd som vi lever från varandra. Och smycket kommer jag alltid att behålla. I all evighet. Symbolen står för "kärlek" & ja, det är precis rätt ord.

 

Av Felicia * - 24 maj 2012 22:27

Ja, nej men här sitter jag i mörket och skriver en argumenterande text på engelska, om hundbajs. Jag sitter och funderar på vad min lärare kommer att tänka när hon läser den. Kommer hon lixom få upp en bild i huvudet på en bajsande hund ? Ska jag kanske ha med en bild på hundbajs ? Jag vet inte. Jag har inte bestämt mig riktigt än. Jag ska först rådfråga med min kompanjon. Vem det nu är har jag ingen aning om
Imorgon väntar en fantastisk dag med mina vackra vänner. Poolhäng och solande står på schemat. Wiihi!


Påtal om hundbajs !
   

Av Felicia * - 24 maj 2012 18:37

Solen skiner som fan, vilket är hur nice som helst.  

Efter skolan idag så sminkade jag Jennifer en gång till. Det var andra gången vi prov-sminkade inför balen som hon ska gå på onsdag. Vi ändrade ungefär allting, alla färger och alla tekniker. Och det blev ett hur bra resultat som helst. Tycker jag. Det kändes som att hon också tyckte det, så det kommer nog att bli himla bra.


Nu ska jag plugga engelska så att jag kan höja mitt betyg. Jag ska skriva två argumenterande texter och göra en recension av en bok som vi håller på att läsa. Let's go. Jag kan dock knappt skriva. Med tanke på att jag har träningsverk i varenda kroppsdel. WIN !


   

Av Felicia * - 23 maj 2012 21:18

Today was the best day ever. 
Jag såg inte 4 röda bilar på rad imorse, men trots det så blev det en jättehärlig dag. Först hade vi manikyr som jag faktiskt börjar intressera mig mer och mer för. Efter det hade vi en härlig lunch på utegården i skolan. Vi hade en härlig rast ute i det riktigt sköna vädret. Och jag fick lite tid till att prata med Mike. Han gör fan mina dagar i skolan alltså, så himla härlig. På idrotten spelade vi brännboll, vilket är hur bra träning som helst inför KINNARUMMA-DAGEN då vi ska ha brännbolltunering. Det dumma är dock att jag inte kan skjuta, utan bara springa. Så jag kan aldrig varva. Värsta tråkigt. Jag tänkte tagit min tid till att dra till arenakampen där massa skolor spelar fotboll mot varandra, men jag insåg att jag ville sola i parken istället. Så jag och Julia lade oss i solen och väntade på Amanda. Sedan drog Julia och jobbade (hon är så stolt över att ha fått jobb så nu vet alla att hon har det.) Så då låg jag och Amanda kvar och buss för buss åkte förbi. Vi hade det bra där, jag och min fina vän. 

Nu på kvällen har jag varit på valpkurs med vår lilla vovve. Det var endast teori idag och jag har lärt mig en massa kul. Det känns bra att få hjälpa till att uppfostra denna lilla plutt. Min lilla snutte. Mysig är hon !
När jag kom hem så hade pappa grillat och gjort bakpotatis, vilket var hur gott som helst. Det enda jag ska göra nu innan jag går och sover är att köra lite styrketräning. Det känns bra !


Härligt med sommar, för då får man ha shorts & visa sina otroligt vita ben. HAHA

   

Av Felicia * - 23 maj 2012 08:24

Solen skiner än en gång och det känns som att detta kommer att bli en bra dag ! Det enda som fattas är 4 röda bilar på rad, då blir det en supersuper bra dag !


Jag börjar skolan om ungefär två timmar. Innan det ska jag till stan och träffa Jennu. Hon är så grym så hon ska vara med i arenakampen idag. Då måste hon ha svarta shorts. Det hade jag. Jag hade shorts i alla färger och nyanser tror jag. Haha. Efter det börjar jag och första lektionen kör vi på lite manikyr. Det kan nog bli kul, bara det att det är så jävla pilligt att det känns som att ögonen ska ploppa ut. Efter det har vi idrott, då ska vi spela brännboll. Också det kommer nog att bli himla kul. 
Efter skolan vet jag inte vad jag ska göra. Jag ska försöka få med en tjej på fika. För det skulle vi gjort för längesen. 

Nu måste jag dra så att jag inte missar bussen ! 
CiaoBella'


(Har orangea läppar idag. Ascoolt. Dock ville jag ha en svartvit bild. haha)

 

Av Felicia * - 22 maj 2012 22:24

Jag ser ut som en man. Insåg jag nu. Fett coolt ändå
Fräken-Fille.
Mongo-Fille.
Ginger-Fille.
Man kan kalla mig rätt mycket kul saker. Haha. & ja, jag är trött. Och ja, jag ska sova nu. Och ja, det ska bli sol imorgon. Och nej, jag ska inte till arenakampen. Och ja, jag har konstiga ögonbryn. Och nej, jag bryr mig inte. För jag chillar på livet. Som vissa brukar säga. Natti'


 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards