feliciasmakeup

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Felicia * - 20 augusti 2012 18:59

Ja, vad ska man säga?

Jag är nog lite för hög på livet. Så hög på livet att jag tillochmed delar videon här. Go for it, babes.




 

Av Felicia * - 20 augusti 2012 15:42

JUST DET !!!!!!!!!!

Åh. Jag hade ju lovat att berätta hur jag tvättar mina dreads. Kom jag på nu. Lite sent ute, men jag antar att det inte gör så mycket.


För att faktiskt säga sanningen, så är jag dålig. Jag är dålig på att sköta mina dreads. Typ. Eller alltså, ja. Jag tvättar dom med vanligt schampoo. Det är inte dåligt pågrund av att de inte blir rena, utan det är så att de tvinnas upp enklare då. Och blir fula. Som mina är just nu. Ruffsiga och sådär. Jag SKA dock bli bättre. Efter att jag har fyllt år och kan köpa nya bra saker till dom. Så att de kan hålla sig fina och sådär.


En kompis till mig har dock berättat hur jag ska göra, för att få dem gosiga. Han har huuur fina dreads som helst, så jag antar att det funkar. Men ändå vågar jag inte prova. Det verkar så himla läskigt. 


Han säger iallafall att man ska göra såhär:

Man ska använda Knottyboy-dreadschampoo. Det luktar gott & är bra. 

Sedan ska man ta ungefär 80 gram bikarbonat i en liter vatten, blandar det och häller över håret. Man låter det sitta kvar i ungefär 20 minuter. Sedan ska man skölja ur det, noga. Efter det så tar man en eller två korkar med äppelcidervinäger i en liten vatten, häller det över håret och sköljer efter typ 2-3 minuter


Resultatet ska tydligen vara: "Så har du huuuuuur rena och mjukgosiga dreads som helst. Jag lovar att du kommer älska det!"


Tack för mig. Wihi.

Av Felicia * - 20 augusti 2012 14:30

 



Hej, "besökare".

Jag är tjej, eller kvinna, eller flicka, eller dam - eller vad man nu kallar det i min ålder. Och jag är endast intresserad av det andra könet. Vad de nu kallas, i min ålder. Killar? Grabbar? Män? Grabbar låter fint. Så där har du ditt svar c:

Och tack föresten, för att du är så snäll. Det gör mig glad när ni skriver så fina saker till mig. Söta människor !


Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards