feliciasmakeup

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Felicia * - 22 augusti 2012 06:29

Just det! Jag har nog inte nämnt att jag har lite andra ämnen denhär terminen än vad jag hade den förra. Så jag tänkte berätta lite kort & bra om vad skillnaderna är från förra året, mest för de som har funderat på att kanske söka stylist-programmet nästa år eller så. Eller bara om någon är intresserad av att veta vad jag faktiskt gör i skolan. (förutom att äta knäckebröd & dricka mjölk).


Först & främst så har jag INGEN mattematik, svenska eller engelska detta året. Ingen överhuvudtaget faktiskt. Istället för de ämnena så har jag samhällskunskap, naturkunskap, entrepenörskap & tradition och utveckling

Samhällskunskapen & naturkunskapen börjar vi inte med förrän nästa termin. 

 

Vi har dock redan satt igång med kursen som heter tradition och utveckling. Hittils så tycker jag att den verkar helcool och vår lärare äger. Hon är verkligen hur grym som helst. Vilket är fett bra med tanke på att vi har den lektionen från början till slut, hela måndagarna. Det är iallafall en teoretisk kurs där vi kommer att få lära oss om historia. Vi kommer inte bara lära oss om krig & sådant, utan vi kommer att lägga in sminket i hela gojjan också. Vi kommer alltså prata om hur sminket har utvecklats sedan lång tid tillbaka. Det kommer att bli FETT!

 

Vi har ju också entrepenörskap. Det verkar helt okej. Läraren verkar helmysig där också, verkligen. Kursen går ut på att lära sig att sälja sig själv och sitt företag. Vi kommer att prata mycket om att starta ett eget företag, från alla håll och kanter. Med det menar jag att vi får lära oss om hur man tar hand om ekonomin, lokaler, anställda och allt sådant. Det verkar spännande med tanke på att man i mitt yrke kanske borde satsa på att starta någon salong eller så. Vi får se hur det blir med det!


Det var iallafall de ämnen och sådant som jag har i skolan just nu. På tal om skolan så måste jag nog dra dit nu. Eller åtminstonde fixa iordning mig lite grann. Jag ska ha världens bästa födelsedag & ingenting kan förstöra den. Hiho. Hej på er. 

 

Mitt asfeta schema. Avis?

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards