feliciasmakeup

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Felicia * - 5 september 2012 23:46

Japp. Tiden är ute. Nu är det dax att stänga ögonlocken, känna mörkret svepa över själen som en kall vind. Eller kanske varm. För varm. Het. Kokhet. Aj. Det gör ont. Iskallt vatten kyler ner mig igen. Det blir svart. Inte bara mörkt, utan svart. Kolsvart. Någon drar sin hand över min rygg. Jag undrar vad som händer. Ryser. En rysande känsla svider i mitt hjärta. Kliar. Skrapar. Skär. Hugger. Drar. Sömnen är insjunken. Nu är det bara jag & drömmarna. Solen, gräset, löven, träden. Jag och tiden. Klockan. Tills alarmet ringer och väcker mig igen. Klockan 05.33, trots att skolan inte börjar förrän 10.10 Förstår inte varför. Hej almås, här kommer jag.

 

Av Felicia * - 5 september 2012 18:55

Jobb. Vad är jobb? -så tänkte jag för ungefär två år sedan. Jag har haft ett "sommarjobb" sedan jag gick i åttan, då jag jobbade med tidningar. Det blev dock dåligt med det och jag orkade inte mer tillslut, då det blev för mycket samma saker. 

Nu dock, så känner jag att jag jättegärna vill ha ett helg/kvällsjobb. Jag är jättesugen på att tjäna mina egna pengar, ha ett bra och roligt jobb. Åka någonstans dit jag vet att jag tillhör någonting. Tillhör en grupp. En arbetsstyrka.

I somras så jobbade jag 4 veckor på ett ålderdomshem, som ni säkert fick höra mycket om. Det var verkligen hur kul som helst, trots att jag behövde gå upp sjukt tidigt för att gå 1.5 km fram & tillbaka till jobbet varje dag. Varje dag i 4 veckor. Men som sagt, det gjorde mig verkligen ingenting. Det var bara så underbart att få sköta saker på mitt eget sätt. Jag lagade min egen mat, satte ihop helt egna måltider. Jag lade upp ett bra träningschema, helt själv. Jag gjorde allt jag behövde göra för att kunna klara mig själv. Jag bodde dock hemma, hela tiden. (då jag inte var hos Millan, såklart). Fast nere i källaren. Jag flyttade ju ner dit i början av sommaren. Där lever jag ett eget liv, på något sätt. Där sitter jag med min gitarr och har det bra. 


Åter tillbaka med jobbgrejen. JAG ÄR GRYMT TAGGAD PÅ ATT JOBBA. Jag har dock ett litet problem - jag har inget jobb. Jag har sökt fett mycket olika jobb, på alla affärer i hela jävla Borås. Jag har skickat cv:n och såna grejer, hur mycket som helst. Till alla ställen. Antingen var dem för dåliga, eller så ville de helt enkelt inte anställa någon just nu. Synd faktiskt. 

Är det någon som har lite bra idéer på ställen jag kan söka till? Jag blir jätteglad för massa förslag, då man får hjärnsläpp efter att ha tänkt på det för mycket. Inga idéer är dåliga, när det gäller just dethär. Det kan vara vad

som helst, tro mig. Anything!

 


Av Felicia * - 5 september 2012 17:44

Jag & Millan har sleep-over innat. Vi ska plugga & äta varma mackor hela kvällen. Detta samtidigt som 8 galna grabbar ska invadera mitt hus. Galna som få. Fint. Dethär blir en spännande natt. Men fin, såklart!

   

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards