feliciasmakeup

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Felicia * - 11 september 2012 22:49

Det här är anledningen till att jag älskar att vakna på morgonen och veta att jag ska till skolan. Det är också anledningen till att jag på fredagkvällarna ofta känner mig ganska tom, då jag vet att det är en hel helg tills vi är återförenade igen. Dessa brudar är de som gör mina dagar, då vi dricker te och busar. Japp. Finisar. 

        

Av Felicia * - 11 september 2012 22:23

Jag har fäst mig så mycket. Blivit beroende.

Jag har börjat knarka. Knarka dig.

Du är som en drog. Fast en bra sådan.


http://litchilitchi.blogg.se/

 

Av Felicia * - 11 september 2012 21:45

Jag och Dissi, (min cykel) kom precis hem från att ha varit på hundkursen. Idag gick det sjukt bra och vi fick mycket gjort. Hon var väldigt lydig och gjorde nästan precis som jag ville hela tiden. Skönt det, med tanke på att vi inte har haft så bra kommunikation den senaste veckan. Nu ligger hon och myser vid mina fötter, iallafall. Och är hur trött som helst.


Jag och min storebror ska snart laga mat, lövbiff och pommes. Onyttig och så, men det får gå. Imorgon ska jag ändå träna fett hårt och bränna alla kalorier ändåså. Vi ska ha konditionsträning på idrotten, då man fick chansen att bygga upp sin egen lektion. Jag har bestämt mig för att köra på intervallträning med tanke på att det är så sjukt jobbigt och bra för kroppen. Om jag bara hade sprungit i samma takt hela tiden så innebär det bara att jag tränar uthållighet och inte förbättrar konditionen på samma sätt. Japp, där fick ni lite information om det också. Bra va ? TRÄNATRÄNATRÄNA

Man måste faktiskt ha bra kondition för att orka av en hel skol/jobb dag. Så är det!


 

Av Felicia * - 11 september 2012 15:01

Idag har varit en bättre dag än igår. 

 

Igår hände det någonting med mig som fick min hjärna att flippa ur. Mina tankar samspelade inte med min kropp och mina känslor fanns någonstans inuti mig. Redo att få visa sig. Det blev alldeles för mycket saker som inte tillhör min vardag, som gjorde att min vanligtvis fyrkantiga värld inte längre var fyrkantig. Precis såsom i typiska Sverige så var det någonting som förstörde "det gamla vanliga" och som en typisk svensk så blev jag rädd. 


Jag övervann rädslan. Klockan 00:00 var det bestämt. Idag blir en bra dag. Så sa jag. Tänkte jag. Kände jag. Vad som än händer så blir det en bra dag. Blir det ingen bra dag så gör jag den bra. It turned out pretty awesome.

Bellis sov hos mig, hjälpte till att ställa vardagen till rätta. Köttbullar satt precis rätt. Det slutade lixom bra. 


Skolan idag ägde sönder. Först fick jag fransar och bryn färgade, då jag samtidigt kunde passa på att sova lite grann på våra mysiga massagebänkar som finns i skolan. 

Sedan hade vi entrepenörskap. På ordet så låter det trist. Tråkigt. Men om det är någonting jag vill säga till er idag, så är det hur otroligt roligt det är med entrepenörskap. Vi har fått våra grupper indelade till vårt UF-företag. (Ung företagsamhet.) Där har jag den lätt bästa gruppen med de mest bästa individer. Vi har spånat på massa olika idéer, brainstormat som fan. Vi har tagit till oss våra roller och de saker som man ska ha lite extra koll på. Jag tog åt mig äran att vara den såkallade GLÖDLAMPAN. Glödlampan innebär att man ska vara full av idéer, hjälpa gruppen att komma med nya förslag då dem andra har slut på idéer. Det innebär också att designa hemsidan, bloggen, montern osv. Sådana saker. Sedan ska man också ha den förmågan att lyfta gruppen och tänka positivt då idéer och annat inte går så bra. Jag kände mig träffad av just den rollen. 

Let's go, säger jag bara. Vi kommer att det lätt bästa företaget. Så äre bara.

 


Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards