feliciasmakeup

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Felicia * - 16 september 2012 19:56

Jag förstod inte att det redan var slut. Att dagen redan sprungit iväg. Nu ska jag sova, helt ensam i min alldeles för stora säng. Det var bättre när Klint var här. Tänk att jag kan sakna honom redan, detta fastän han åkte för bara typ en timme sen. Åh. Min militär. 

Vi har skrattat, busat, lekt med vovvarna, kittlats och allt annat sådant kul. Nu är han påväg till fängelset igen, men han tycker nog att det är ganska kul ändå. Gråter nästan. Jag hatar att behöva säga hejdå

 

Av Felicia * - 16 september 2012 12:06

Under den här sommaren så har jag utvecklats väldigt mycket under många olika kategorier. 

Jag har börjat tänka på ett helt annat sätt än vad jag gjorde för några månader sedan. Jag har ändrat åsikter om många saker. Eller så kanske jag har tyckt så hela tiden, bara att jag inte vågat uttrycka det. Jag vet inte riktigt, faktiskt. Oavsett vilket så är jag sjukt glad & nöjd över vad jag har åstadkommit under bara en sommar. Att jag har lyckats med så många saker som jag satt upp mål på.


För det första så var det ju såklart mitt 2 månaders mål med träningen, då jag skulle bygga muskler. Det gick väldigt bra. Jag tränade varannan dag, åt mycket sallad och mest protein. Jag skippade mycket av kolhydraterna och det fungerade skitbra för mig. Det gjorde att jag mådde bättre i mig själv. Inte bara det att jag fick en "snyggare" kropp, utan också det att jag var stolt över att ha nått mitt mål. Det finns lixom ingen bättre känsla än att veta att man har lyckats. 


Förut var jag också i ett så sjukt stort behov av bekräftelse. Och med stort menar jag inte bara stort, utan STORT. Väldigt stort behov. Det var så illa att om jag lade upp en bild på facebook som inte fick mer än  30 "likes" så tog jag bort den. Dessa "likes" skulle också ha ramlat in under en väldigt kort tidsperiod. Helt sjukt, om man tänker efter. På den fronten har jag förändrats en hel del. Jag skiter i allt vad "likes" och sådan skit handlar om, för vad är egentligen det? Vad är det som är så himla bra med att någon gillar en jävla bild på mig över internet? -Jag blir ju mycket, mycket, mycket gladare om någon kommer fram till mig på stan och säger att jag är fin. Lixom. Skulle inte ni bli det?

Sedan har jag ju inte slutat att lägga ut bilder på internet, verkligen inte. Och jag har ju skaffat instagram och sådana saker. För mig handlar det dock inte längre om "likes". För mig handlar det främst om att få inspiration från andra personer med dreads, där instagram är ett perfekt tillfälle att hitta MASSOR med inspiration. Sedan lägger jag ut bilder på mig, på saker jag gör & på mina polare såklart, men där söker jag inte heller bekräftelse. Det spelar ingen roll om det inte är NÅGON som gillar mina bilder, för att om jag själv gillar bilden, så varför jag ska bry mig om vad andra tycker? Just saying.


Det är inte så mycket pågrund av mig själv som jag har utvecklats så drastigt under den här perioden. Det mesta av allting ligger hos några av mina polare. Det är många där som har peppat mig som fan för att lyckas med mina mål & som fått mig att tänka på ett annorlunda sätt. Det är så sjukt skönt att jag också har lyckats få mina polare att tänka nytt. Först att de har hjälpt mig upp från botten, och sedan har jag dragit med mig dem upp till toppen, då de från början kanske låg runt mitten av stegen. Sedan är det synd att jag inte lyckats få med mig alla till toppen, då jag också har förlorat vänner. Det är mycket pågrund av mig själv, då jag förut var blind för vad som pågick runtomkring. Då jag var nere i något svart hål och allt jag såg var mig själv. ÄCKLIGT JÄVLA EGOISTISKT AV MIG. Jag hoppas dock att jag kan ändra den situationen. Jag vet inte hur eller när. Men på något sätt ska det fixa sig det också. Med hjälp av både mig, mina polare & personerna i fråga. 


Vart jag ville komma med den här texten vad nog egentligen att jag vill att alla ska börja skita i andras åsikter. Att man själv ska vara sådan som man vill vara. Det är en lång resa, och jag är heller inte vid mitt mål än. Men jag vill att allt fler personer ska tänka efter på vem man verkligen vill vara. Hur man vill vara gentemot andra personer i vårt samhälle. Jag hoppas att många fler vill vara med mig på min resa genom livet, då vi alla kan hjälpas åt. Då vi alla kan hjälpa varandra med tankar och handling. 

Låter det som en bra idé?

Det tycker iallafall jag

 



Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards