feliciasmakeup

Alla inlägg under september 2012

Av Felicia * - 25 september 2012 22:17

1. Tre namn jag lyssnar till: Felicia, Fille, Korvis.

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Jag tänker positivt i allt jag gör och det gör att problem för mig nu för tiden istället är en lösning.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Jag har en tendens att slarva mig igenom saker som jag innerst inne vet att jag kunde gjort tusen gången bättre.

4. Detta är jag rädd för: Ögonkontakt.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Glädje. Köttbullar. Pussar.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sitta på fjärde sätet till höger sida, från början av den bakre delen av alla bussar. 

7. Detta tycker jag om att göra: Träffa nya människor.
8. Detta vill jag göra just nu: Dricka te med någon som gör mig glad. 
9. Bästa känslan: Då man inser att man gjort en annan människa eller individ glad. 

10. Värsta känslan: Att svika någon som man tycker om mer än vad man någonsin skulle kunna beskriva.

  

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Glad, uppmärksam, flirtig, spännande, mystisk.

12. Är jag kär just nu? Det tror jag.

13. Jag vill gifta mig: Det beror på hur det går med mitt blivande yrke. 
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Nå mina nyuppsatta mål.
15. Min käraste ägodel: Casper.
16. Något jag vill ha i present: En helt egen lägenhet. (för mycket begärt?)
17. Detta har jag på mig just nu: Jeans. Blä.

18. Favoritkläder: Baggyjeans. T-shirts. Luvtröjor. Halsduk. Raggsockar. Nomnomnom.

  

19. Favoritdjur: Katter. Och vovvar.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Det är fett blandat. Kan inte ens säga någon specifik. Allting från Melissa Horn till Kapten röd, lixom. 

21. Favoritlåt just nu: Only you - Joshua Radin

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Roligaste är idrott och stylistgrejsimojset, såklart. Tråkigaste just nu finns inte men jag antar att det blir naturvetenskap då vi ska börja ha det.

24. En bok jag älskar: "Äcklig." Läs den. Alla där ute. Den är hemsk, men bra.
25. En film jag älskar: Jag saknar dig.
26. Tv-program jag gillar: Inga, typ?

27. Favoritdoft: Killparfym. ÅH.

28. Detta äter jag gärna: Gurka & champinjoner.

29. Dricker helst: Mjölk, såklart.

30. Favoritgodis: Har ju godisförbud, men nappar. ÅH. Saknar godis

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Åh. Afrika. New York. Spanien. Grekland. Paris. Typ överallt!
32. Färg på mina ögon: Grön/brun/gul/alla färger typ. Fett random!

  

33. Min längd: Lika lång som ett måttband och sedan plussar du på 56,5 cm. Räkna på!

34. Jag tror på: Någonting som finns endast för mig. 
35. Jag spelar: Gitarr, ibland. Och så spelar jag cool.

37. Så här bor jag: I ett stort hus med skog runt. Med en pool som jag aldrig badar i och en halvfärdig altan. I ett stort rum i den kalla källaren med en stor säng och en massagebänk. Och en gitarr. Och en garderob. Och ett sminkbord. Och MASSVIS med fina bilder på mina kära. 
41. Favoritfärg: Blåblåblåblåblåblå.

42. Favoritcitat. "Det viktigaste är inte att nå sina mål, det är viktigaste är att man har mål. -Vad ska man annars kämpa för?"
43. En hemlighet jag vet. Hemligheter är hemligheter. Så långt har jag lärt mig.



Skit i hur alla nummer är indelade och hela den biten. Jag kände bara att jag satt här i mitt konstiga hus och halvsov. Jag tänkte att det kanske sitter någon knasig människa och har druckit energidricka precis innan läggdags - som sedan insåg att det var onödigt. Då kunde den duracellkaninen läsa här. Det var lixom så jag tänkte. 

Av Felicia * - 25 september 2012 22:00

2012-02-21 må vara ett av de bästa datum som jag någonsin har fått uppleva. Det var då min fina lilla flicka föddes. Det var då som en av mina allra bästa vänner kom till vår jord. Jag är så lycklig över att varje dag få komma hem till ett sådant glädjemoment. Jag och Dissi kom precis hem från valpkursen där hon har varit hur duktig som helst. Hon har fått mycket cred och det är så kul att hon har blivit så himla duktig. Jag är verkligen stolt över henne. Min valpis.


Jag åkte hem till Amanda direkt efter skolan & försökte liva upp stämningen med tanke på att hon var sjuk. Stackaren. Det är inte lika kul att åka till skolan och veta att hon inte är där. Men det blir bra ändå, hon blir ju snart frisk igen. My gorgeous.


Jag insåg också precis nu, att jag saknar Millan typ fett mycket. Trots att jag faktiskt träffade henne igår. Jag älskar att umgås med henne och få dricka te och plugga. Det är så mysigt att sitta på mitt rum, med varsin tekopp, gitarren som klingar och hon som pluggar. Det är typ det bästa någonsin

 

Av Felicia * - 24 september 2012 20:36

Det bästa jag vet är att gå och lägga sig i sängen, nyduschad och med ett nystädat rum. Jag har också bytt lakan och fixat mys i hela rummet. Ska sätta på den finaste spotify listan och lägga mig för att falla in en mjuk sömn. Ganska tråkigt att sova helt ensam. Och kallt. Men det gör inget. Jag klarar mig ändå. Såklart.

 

Av Felicia * - 24 september 2012 19:09

Idag har jag suttit i ett klassrum tillsammans med en helt ny klass. En annan klass. Massvis med nya namn och nya personer. Jag var en udda individ bland dessa andra fina människor men det gjorde inget allt. Läraren var snäll. Gav mig bra engelskauppgifter som jag och hon jag satt bredvid fick jobba med tillsammans. Det var lite läskigt. Men samtidigt kul. Spännande. Roligt.


Hela dagen har varit en mjukisbyxordag och det har varit helt okej mysigt. Jag har druckit te och än en gång hade mamma bakat nybakat bröd till mig då jag kom hem från skolan. Hon är bara världsbäst. Jag & min vän sov och kollade på andra avenyn i några timmar tills hon åkte hem till sitt. Och mitt. Vi delar ju. Vi delar på allt. På liv. Jag älskar det. Att tillhöra. Vi tillhör. Älskling. 

 

Av Felicia * - 23 september 2012 19:49

"Livet har ingen fjärrkontroll. Kliv upp och ändra det själv."
Ja. Det är så det är. Jag ställer mig nu upp & ordnar allting på egen hand. Här och nu. Det börjar nu. Jag har börjat med att fixa Millans födelsedagspresent som kommer att ta lång tid att göra. Jag kollar mig själv i spegeln och ler, säger också åt mig själv att jag är fin. Jag lyssnar på musik som gör mig glad och som betyder någonting för bara mig. Jag skriver lappar och sätter upp i mitt rum, som varje dag ska påminna mig om att det jag gör idag - ska jag fortsätta med. Jag kliver upp och rättar till helt på egen hand. Utan fjärrkontrollen. Nu kör vi på att ha kul. Riktigt kul!

 

Av Felicia * - 22 september 2012 23:10

Ibland så kan jag undra om det är en ovisshet att tänka sig bort till en värld utan gränser. Jag brukar fundera på om det är någonting som inte står rätt till hos mig, då jag tänker saker som egentligen är helt orealistiska. På ett sätt så spelar det inte mig någon roll, om det nu skulle vara någonting som inte står rätt till hos mig. Om jag kanske är annorlunda. Ett konstigt, jobbigt & annorlunda fall. Någonting som människor är rädda för. Det annorlunda. Det dåliga.

Sedan tänker jag efter och inser att jag inte är ett dugg rädd. Jag inser att jag är ett annorlunda fall, det jobbiga fallet. Att jag är den eller det som ingen vill ta tag i och som ingen egentligen vill ha någonting att göra med. Som alla tar avstånd till. Jag inser att jag tycker om att vara det orealistiska. Jag gillar att få drömma mig bort till en värld utan gränser. Jag älskar att få tänka mig ett samhälle så perfekt som inget annat. Där ovisshet inte finns. Där "annorlunda, konstig, fel, avvikande, olik & udda" inte finns. Att dessa simpla ord inte existerar. Jag inser bara i dessa te-mysiga dagar - att annorlunda är inte bara något jag kan vara. Annorlunda är någonting jag är. Och jag tycker att det är positivt.

Av Felicia * - 22 september 2012 19:13

Jag vet inte vad som har varit fel de senaste dagarna, men någonting har inte stått rätt till. Jag vet inte varför jag har haft en konstig känsla i min kropp men jag tror att det beror på mig själv. Mestadels iallafall. Lite saker beror kanske på annat också, som alla jobbiga sms & sådana saker. Jag har dock inte lagt ner mycket tid på min mobil och den har mest fått ligga i fickan och plinga bäst den velat. Ganska skönt faktiskt. 


Det känns iallafall som om någonting saknas sådär jättemycket inom mig. Jag är inte ledsen för att jag saknar det, men jag har en konstig känsla, bara. Eller, jag ljög nog. Jag är nog lite ledsen. Jag tror inte att någon förstår hur jag menar. Men ändå. Kanske lider av depression eller något sånt. Typ "depression för några dagar". Eller jag vet inte


Idag fick jag iallafall spendera lite tid med de som gör mig sjukt jävla lycklig. Jag är tacksam över att ha dessa fina människor hos mig. Tack.

 

Av Felicia * - 22 september 2012 15:36

Mina dreads är mysiga. Jag ville bara hälsa det. Myser.

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards