feliciasmakeup

Alla inlägg under oktober 2012

Av Felicia * - 9 oktober 2012 23:00

Klockan är snart  midnatt & jag är så trött att jag håller på att trilla ihop. Min kropp är helt skakig och mina ögon ser suddigt. Jag vet inte om det beror på att jag börjar bli sjuk eller om jag endast är trött. Kanske var det för längesen jag drack te. Ja, så är det nog. Massa timmar sen, faktiskt. Eller så kanske det beror på saknaden av mina vänner. Kanske lite blandat. Mitt ansikte flammar i någon konstig färg och tuggumit har tappat sin goda melon-smak. Ögonen ändrar färg beroende på tillstånd, vilket också är ganska konstigt. Jag ryser över armarna i omgångar och ska krypa ner under täcket ungefär nu. Jag fryser alldeles för mycket. Raggsockar, here we come!

 

Av Felicia * - 9 oktober 2012 20:18

Hur vet man om man är kär i någon?

Vissa säger att man "känner det". Men hur menar de då? Jag kan inte fråga varför för de svarar ändå bara att det är någonting jag kommer att veta. 

Vissa andra säger att man får leta sig fram, prova. Känna efter under tiden. Men hur vet jag om det under tiden är rätt? Och vad gör jag om jag märker att det är fel?

Det är iförsig ingen idé att fundera över dethär, det är ändå mil bort. Och känslorna lär inte besvaras lika positivt. Kanske om några år, när vi är vuxna och har fast jobb. Då vi flyttat hemifrån och växt som personer. Kanske då kan vi två bli ett. Äsch. Ska sluta drömma.

 

Av Felicia * - 9 oktober 2012 07:34

"Vi sa till varandra att det inte ens skulle vara någon idé att bygga altan och en pool om du ändå inte skulle finnas kvar och dela allting med oss".

Dessa ord kommer nog föralltid att eka runt i mitt huvud. De kan upprepas då & då, mitt på dagen eller i den djupaste sömnen. Och som det såg ut då, för ungefär 3 år sen, så är jag glad att jag ens sitter här och skriver det här. Just då så förstod jag inte vad ett liv innebar. Jag hade ingen aning om vad jag hade att kämpa för och allting rasade ihop. Jag skulle ju ändå snart inte finnas kvar. Det var så jag tänkte. Varje dag

Hade händelsen utspelat sig idag så hade jag förmodligen gjort så mycket mer än vad jag faktiskt gjorde. Jag skulle ha åkt på resor, skrattat tillsammans med mina vänner & lagt mycket tid på saker jag gillar. Detta istället för att skita i skolan, låta betygen rasa och stänga ute alla andra ur min värld.


Min mamma & pappa byggde en altan och en pool och jag får vara med och dela detta. Det är någonting jag är så glad över att ingen annan kan förstå. Jag var den som ständigt kämpade för att finnas kvar i livet, men endast få visste någonting. Idag mår jag bra. Så bra att jag faktiskt kan prata om det som hände för 3 år sen. 

 

Av Felicia * - 8 oktober 2012 22:17

Det är såhär min höst kommer att se ut. Massvis med fina strumpor. Raggsockar, knästrumpor, låga strumpor. Allt möjligt. Åh.

Collaget gjorde jag med bilder från weheartit, så himla fina. 

 

Av Felicia * - 8 oktober 2012 20:14

I mitt huvud så finns det mycket av tankar, reflektioner och åsikter. Jag brukar oftast inte uttrycka mig om saker som jag tycker någonting om, mest för att jag inte orkar lägga någon energi på att folk ska bli arga och hela den biten. Det finns dock självklart saker som jag yttrar mig om, som jag tar upp diskussioner om. Dessa saker handlar dock bara om saker som jag verkligen anser är nödvändiga. Jag menar, helt ärligt så bryr jag mig inte ett skit om den dåliga skolmaten, den tråkiga läxan eller bussarnas dåliga tider. Om jag måste vänta några extra timmar på min buss så är det inte hela världen, om inte mina föräldrar håller mig hemma endast för att jag inte ska vänta så länge. Men det är ju deras ensak. Trots att det går ut över mig. Jag bryr mig heller inte om det är äcklig skolmat, jag menar.. ät och var glad. Så hemsk är den inte. Antingen är makaronerna för sladdriga, för vattninga, för fasta, inte klara eller någonting annat sådant. So what? -Gör egna perfekta makaroner då


Jag vet faktiskt inte vart jag vill komma med det här & ett tag funderade jag på om jag verkligen skulle publicera det. Men det gör jag. Endast för att säga hej & så att ni får se att jag lever. Jag somnar dock snart, med tanke på att jag är fett trött. Innan jag går och lägger mig så ska jag dricka lite vaniljte, tända värmeljus på mitt rum och kolla på min sjukt gamla tjocktv. Den är söt. 

 

Av Felicia * - 8 oktober 2012 19:48

Idag var det ingen sol ute överhuvudtaget, vilket inte gjorde mig någonting. Jag & mina nya skor gick till första praktikdagen och hade det fint. Min själ är lugn och fin. Den är lixom helad. På gymmet brände det i musklerna och Josefin gjorde mig sällskap. På bussen skrattade jag åt Timmy och hans bil-snack och smakade på äcklig "choklad & blåbärs grejsimojs". Sedan höll jag i en Iphone 5 också, fett coolt tycker jag. Den var Kevins. Sedan gick jag till en helt främmande lägenhet och hämtade högtalare och väskor. Där inne kändes det som ett hem jag skulle kunna bo i. 


Nu ska jag gå och peela mitt fejs så att min finne på hakan försvinner, den stör mig lite väl mycket nu. Men vad gör det i dessa vackra dagar?

 

Av Felicia * - 8 oktober 2012 07:45

Jag längtar efter att sitta på bussen hem senare ikväll. Nöjd över både arbetspasset och gympasset. Mörkret som smeker utsidan av bussens glasrutor, i väntan på att få dyka in. Eller kanske kylan, som jag snarare skulle se som grå. Det är dock lång tid kvar så nu dricker jag te i väntan på att klockan ska slå en timme till.

 

Av Felicia * - 7 oktober 2012 21:43

Rubriken är namnet på den nya listan på Bellas spotify, fast hon vet det inte än. Den är fylld av mina favoritlåtar och skall lyssnas på då man känner för det. Den är en såndära lyckosak som man bara vill sprida till hela världen, som man har någonting att relatera till. Precis som med Bella, man vill visa upp henne för hela världen. Hon är så fin.


Det är så bra nu. Allting. Magkänslan är redan på morgonen jättebra och den fortsätter att hålla sig sådär pirrig. Ibland kan de positiva tankarna försvinna bort till rymden, men efter ett tag på besök där så kommer de tillbaka välbehållna. Trots allting som varje dag faktiskt kan trycka ner mig så lyckas jag att hålla mig kvar där jag befinner mig. Där jag själv känner att jag borde vara. Jag skakar lite på mig och allting negativ lixom flyger iväg och landar i markbrunnarna. Där kan de gott stanna. 


Jag ska fortsätta att lyssna på köttbulle-listan och berätta för mina kära att de är det bästa jag har. Jag var så dålig på det förut, men jag har äntligen lyckats få de att inse. Jag har lyckats få de att inse att utan dom hade jag nog inte befunnit mig där jag idag är. Jag hoppas att morgondagen blir lika bra som idag, annars får vi fixa det också

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards