feliciasmakeup

Alla inlägg under oktober 2012

Av Felicia * - 7 oktober 2012 15:43

Jag hinner inte med mig själv ens. Därav det dåliga bloggandet.


Igår var det helt galet med bowling, kojbygge & donken. Jag umgicks med massa söta människor och vi totalt ägde i bowlinghallen. Vi låg på golvet, flirtade med pajkar & bestämde musik. Japp. Gick fel också, men charmiga som vi var så fick vi spela en timme ändå. Himla gulligt av de som jobbade!


Jag ligger efter i två skolarbeten, som faktiskt är de ENDA arbeten som vi haft. Fett dåligt. Blö. Jag måste också plugga på massa papper inför praktiken som börjar imorgon. Om en stund ska jag på kalas så i bilen innebär det bara plugg, plugg & plugg. Hörlurarna får hjälpa mig på traven.


Igår var iallafall hur jävla bra som helst, trots feber och halsont. Åh. Gemenskap.

 


Av Felicia * - 5 oktober 2012 20:57

Jag är så himla trött att jag tror att jag skulle kunna däcka i soffan inom 43,6 sekunder. Hela dagen har bestått av fotografering med massvis av fina människor. Jag & några andra fina filurer var modeller åt ett projekt som jag tycker är helt awesome. Efter skolan så tog jag och Zara en sväng på stan, där jag inhandlade ett par nya skor och slängde mina andra. Efter mitt älskade skoköp så drog vi till gymmet, där träffade vi min bästa storebror och sedan åkte jag hem i mörkret. Jag älskar att åka buss när det är mörkt ute för det är så himla härligt.

Det blir nog lite virrigt idag eftersom jag är så himla trött, men det går nog bra ändå


Mina fina.

 

Av Felicia * - 4 oktober 2012 22:00

Klockan är 22.06 & det är faktiskt den enda anledningen till att jag skriver det här. Det är nämligen någonting jag har blivit ungefär tvingad till att göra.

Jag kan ju när jag ändå är igång berätta att jag imorgon ska dra ett pass på gymmet tillsammans med Zara och Tobias. Jag ska också prova skor och sådant, eftersom mina är sjukt trasiga. Jag kom precis på att det snart är vinter, också. Vilket innebär snö, slask och kyla. Ganska mysigt dock. Då får man sitta inne och dricka te hela dagarna, mysa i tjocka leggins och varma vantar. Åka till gymmet sent på kvällarna och sitta på bussen hem, stolt över vad man under dagen åstadkommit. Det här är bra. Allting är bra. Klockan är också 22.06, vilket tydligen också är fett bra. 22.06 22.06 22.06 22.06 22.06 22.06 22.06 22.06.

 

 

Av Felicia * - 4 oktober 2012 18:56

Vad hände ens idag? -Jag vet inte.

Köpte 4 kg godis till min bästa vän, tillsammans med min andra bästa vän. Var i skolan med mina andra bästa vänner. Kom hem till mina två till bästa vänner. Smsade en till bästa vän. Jag är bara helt glad. Imorse tränade jag också, det kanske beror på det. Någonting beror det på iallafall. 


Millan & jag har ätit goda baguetter med ost på. Och marmelad. Hon somnade för en stund sen och ligger bredvid mig och andas djupt. Det ser så härligt ut. Min fina

 

Av Felicia * - 3 oktober 2012 21:29

Det finns en ständig fråga i vårt samhälle som folk varje dag försäkrar sig om att aldrig ta upp. Det är en sådan fråga som nästan alla låtsas inte finns, inte existerar. Det är dags nu. Det är dags att ta ställning till vad som egentligen händer runt om. Jag är 99,9% säker om att ni fortfarande inte låtsas om frågan. Att ni fortfarande sitter där, egentligen helt medvetna om problemet - men fortfarande ignorerar. Sluta med det. Börja agera.
Varför kollar vi bort från det hemska vi ser? -vänder oss om & låtsas som ingenting.
 
Jag pratar om mobbning. Vilket ni redan vet, fast fortfarande ignorerar. SLUTA MED DET. 
 
Tänk de ungdomar som kommer till skolan utan att ens få ett hej på morgonen. Som sätter sig ensam i klassrummet med rädsla över vad folk skulle säga om man sätter sig bredvid. Tänk de ungdomar som kommer till matsalen, har lagt upp mat på sin tallrik och än en gång är vid samma problem som uppstår varje dag. "Vart ska jag sitta?" Med tanke på att det förut varit folk som bytt bord, slutat prata eller allmänt ignorerat denna lilla individ som endast söker lite gemenskap, så sätter man sig ensam. Man vill ju inte vara i vägen. Eller åtminstonde inte att någon ska trycka ner en, som ändå händer varje dag i klassrummet. 
 
Nästa problem:
"Ni får dela in er i grupper själva". Detta måste vara den mest hemska, äckliga & ångestfyllda fråga, någonsinFör den som inte har någon. Tänk er själva den känslan. Man ser alla andra glada ungdomar, överlyckliga för att få göra ett arbete med sin bästa vän. Man ser alla de andra kolla på den man ska jobba med & bara veta att det är så det ska vara. Sen är det jag kvar. Som inte har några vänner. Vad gör jag nu? -väntar på att det ska bli någon över, som har två kompisar. Så att den ena måste vara med mig. 
Det skär i hela kroppen då jag ser på personen som min lärare delar in mig tillsammans med. Hur personen kollar på sina kompisar och himlar med ögonen. Suckar. Varför blir ingen glad för att få göra ett arbete tillsammans med mig, jag som aldrig gjort en annan människa något ont? 
 
Ful? -vem bestämmer isåfall det?
Tråkig? -vi kan prata om vad som intresserar dig.
Hat? -handlar det bara egentligen om att alla hatar mig, för att jag är jag?
 
Tänk er alla dessa frågor som dyker upp i huvudet på denna stackars lilla utestängda individ. All denna hat mot sig själv för att man inte passar upp till alla kriterier som finns då man är ung. Eller gammal. 
Jag vill bara få ta upp det här & hjälpa till att agera. Är ni på? -nu hjälper vi till. Och slutar blunda.
 

Av Felicia * - 3 oktober 2012 19:57

Vilken sjuhelvetes bra dag, rent ut sagt.

Idag har jag varit med mina fina vänner från mitt UF-företag hela dagen. Några åt smörgåstårta, någon åt julmat, någon annan åt sallad och jag hade min kära drickyoghurt. Sedan fikade vi tillsammans med vår rådgivare. Första mötet, av de alla. Det gick bra. Det var avspänt, mysigt & faktiskt väldigt kul. Det här kommer att bli out of hands. Fett bra, alltså


Efter att ha suttit på bussen hem och filosoferat så är jag nu hemma igen. Hemma som i hemma. Hemma. Där jag hör hemma. Och där alla andra också hör hemma. I verkligheten. Jag är också i mitt hus. På mitt rum. Här känner jag mig trygg. Jag redigerar bilder för fulla muggar och lyssnar på härlig musik. Jag klagar lite över smärtan i mitt finger som jag brände på plattången innan. Och för smärtan på min tunga som jag brände då jag drack te förut idag. Annars har jag ingenting att klaga över. Allting flyter på

-Eller nej!! Allting flyter inte på. Det är just nu bättre än så. Det är inte bara det att saker och ting går som de ska, utan saker och ting går bättre än det ska. Om någon frågar mig hur jag mår så får de inte bara svaret "bra" eller "helt okej". Det är nog snarare "Jag mår jättebra för att jag älskar att..... blablabla... blablabla.. blablabla". Det tar lixom aldrig slut med positiva tankar och reflektioner om hur jag har det. Det är så himla bra. Jag älskar det här.


Dock önskar en ganska stor del av mig att jag just nu skulle varit med Bellis & alla de andra fina, fina, fina, fina underbaraste personer. Det får dock bli nästa onsdag. Då ska vi klättra uppför stegen, spela gitarr & sedan sova på hennes loft i hennes lilla hus. Hon är så bra. Själsfrände.


Nu ska jag städa färdigt mitt rum. Det ser ut som ett bombnedslag. 

Har ni det bra

 

Av Felicia * - 2 oktober 2012 22:49

Min blogg har inte fungerat på hela dagen, om ni har undrat vart jag har varit


Jag satt 3 timmar i min skola efter att jag slutat & sedan umgicks jag. Pratade om sommaren. Och om vintern. Så himla många månader helt borta, som aldrig kommer att kunna tas igen. Månader, veckor, dagar, timmar, sekunder borta i rymden. Jag förstår nog inte riktigt själv. Inte hon heller, tror jag inte. Men vad vet jag.

Det regnade och jag hade ett paraply. Jag glömde dock att fälla upp det. Det var roligare att låtsas peta på folk med det. Idag är jag glad. Jag vet inte vad det beror på, men någonting viktigt har nog iallafall hänt. Braviktigt. Det är mitt nya ord. "braviktigt."


Just idag, för ett exakt ett år sedan så skrev jag ett blogginlägg. -->http://feliciasmakeup.bloggplatsen.se/2011/10/02/6360218-dag-11-en-person-som-betyder-mycket-for-mig/--<. Detta tillägnades samma person som jag idag tillägnar detta inlägget åt. Eller som jag skriver om. Eller någonting sådant. Idag, för exakt ett år sedan träffade jag nog henne, precis som idag. 

 

Av Felicia * - 2 oktober 2012 07:32

Jag ska alldeles strax springa till bussen i det härliga regnet.

Idag slutar jag klockan ett men jag stannar kvar i skolan till 4. Därefter får vi se vad som händer. Jag kommer nog hem ganska sent idag och kommer att åka direkt till valpkursen med Dissi. Det suger att det knappt går några bussar hem så jag måste nog åka redan halv 6, trots att vi inte måste åka hemifrån förrän 7. Hatar att bo här.


Idag ska jag dricka mycket te i skolan. Och äta äpple. Det blir fint!

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards