feliciasmakeup

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Felicia * - 3 februari 2013 20:29

Jag får ofta frågan vart jag är på väg. Vad jag skall göra efter stundenten osv. 

Först skall jag flytta till göteborg, stället som jag gillar så mycket att jag spricker av glädje varje gång jag åker dit. Jag har tänkt mig kanske 2 år där, möjligtvis 3 år. Sedan skall jag ut i världen, leva mitt liv. Jag skall utmana mig själv mer än vad jag någonsin har gjort förut. Kanske blir mitt hemland någonting i stil med Los Angeles eller New York. Jag har också bestämt mig för att bo några år i Afrika, kanske bara några månader. Eller kanske ha ett hus där som man kan åka till ibland. För jag har alltid velat åka dit...

  

... Jag skall frilansa som makeup-artist och jag kan sätta min högra arm på att mitt namn en dag kommer att vara vältjänt. Jag övar väldigt ofta på att lägga perfekta makeuper och jag måste verkligen säga att det är bland det bästa jag vet. Att först ta bort alla skuggor i ett ansikte för att sedan sätta tillbaka dem, fast på ett bättre placerat sätt. Det är så fint. Så konstnärligt. Det handlar om att ha öga för det, inte om att vara den snyggaste tjejen i stan. Jag vill bara kunna få folk att må bra & få visa min kreativitet. Åh. Nu blir jag sådär superduperövertaggad till livet igen. Åh. Jag vill bli 18 NU!!!! Jag vill ut i världen, ta hand om mig. Visa alla att jag kan, om jag bara vill. Jag vill ut i världen nu. 



Av Felicia * - 3 februari 2013 16:47

Ni behöver inte läsa om ni känner att det är fett tråkigt & vardagligt. Jag har bara varit så himla produktiv idag och jag behövde en paus. Jag kände att detta var en bra paus. Hihi. 


1. Hur gammal är du om fem år?

22 år. 


2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Zara.


3. Hur lång är du?
156,5 wiihi.


4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The notebook. 


5. Vem ringde du senast?
Kokenontot. 


6. Vem ringde dig senast?
Millan. Saknar henne för övrigt. 


7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

"Mysko o.O

Men finis ring någon då?

Jag & Linus ligger och myser och kollar american pie.

vi kan gå ut och dansa i bäverån."


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Att UMGÅS med folk.


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta :>


10. När såg du senast din mamma?
För kanske 15 minuter sen. Påtal om henne så skall jag nog gå och prata lite med henne strax. Wihi. Kanske dricka lite te.


11. vilken ögonfärg har du?

Fråga någon som har koll på det.

De ändras så ofta.


12. När vaknade du i dag?

Klockan 09.00 väcktes jag av ett alarm som lät som om det var krig. 


13. Vilken är din favoritjulsång?
Hatar julsånger. Spyr på dom. Alltså ingen.


14. Vilken är din favoritplats?
Göteborgs gator. 


15. Vilken plats föredrar du minst?
Helvetet.


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Utomlands. I världens finaste lägenhet tillsammans med någoon vacker vän. 


17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Den hemska drömmen, varje natt i 365 nätter i rad. 


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
"Haha, o och du är söt tillbaka du. Jag vill typ, klappa dig på huvudet."
HAHAHAHAH. Awh. c:


19. Hur stor är din säng?
Lagom för två. 
 
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.


21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Ja, jag sover med strumpor, mobba mig inte. 

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En, två, tre, fyra. Fyra kuddar.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett.


24. Vilka städer har du bott i?
Alla...? :<

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor. Hihi. Randiga sådana.
 
26. Är du social?
Ja. Haha. Det antar jag.

27. Vilken är din favoritglass?
Dem som är kalla.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Rulltårta. Kan man svara så?

29. Tycker du om kinamat?
Konstigt nog, så ja.


30. Tycker du om kaffe?
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk, såklart. Nomnomnom. 

32. Sover du på någon särskild sida?
Nai. 

33. Kan du spela poker?
Det tror jag inte. 

34. Tycker du om att mysa/kela?
Mest av allt. 

35. Är du en beroendemänniska?
Jag vet inte vad som menas, men jag är nog en sådan som kan bli beroende av andra människor. 
 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Yeah!

37. Vill du ha barn?
Jag är fan ba 17. 

38. Kan du några andra språk än svenska?
Typ Engelska. 

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nein.


40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Inget av det. Hatar vatten. 
 
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Upplevelser. 

42. Äger du dyrbara smycken?
haha, nej. 

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Kollar typ inte på tv.


44. Kan du rulla med tungan?
Ja. hihi.

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Min morfar är kung. 

 
46. Sover du med gosedjur?
Nein.


47. Vad har du för ringsignal?
Inte vet jag. Någon random. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ah. 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En cykel-lampa :s

50. Flirtar du mycket?
Tydligen. Fast omedvetet. Det kan iallafall verka som om jag gör det, men förmodligen så gör jag inte det. Ha det i åtanke. 

 


Av Felicia * - 3 februari 2013 15:58

Jag trodde att hon skulle hem efter resturang-ätandet.

Att hon skulle hem och sitta på sitt loft.

Klockan blev mycket.

Någonting runt 22.00, då plingade det på dörren.

Och jag blev så full av lycka av att se vad som stod där.

Jag blev så lycklig.

Var lika lycklig hela kvällisen.

För hon sov här.

Sedan vaknade vi och saker blev konstiga.

Som vanligt.

Men jag har ju henne.

Och hon har ju mig.

Så det andra kommer nog med tiden. 

Morgonen var dålig, resten av dagen blev bra.

För jag insåg vad jag har att leva för.

 

Av Felicia * - 3 februari 2013 15:48

Älskling har redan fyllt 1 år. Ett helt år fyllt av lycka. Han har så mycket framför sig, så mycket saker att få uppleva. Och jag är så glad över att vara en del av det. 

   

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards