feliciasmakeup

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Felicia * - 26 april 2013 17:22

PS. Jag fick precis reda på att vi snart ska köpa glass, hoppas att ni är avis!!!!!!!!! DS. 

Av Felicia * - 26 april 2013 17:12

Imorse gick jag upp sent. Lite för sent, to be honest. Vi hade makeup lektioner hela dagen, då jag egentligen skulle sitta som modell åt en av mina klasskompisar. Hon var dock sjuk, så jag fick sminka mig själv. Så himla kul, jag dör. Det är seriöst bland det roligaste som finns, att leka med färger och få fram sin kreativitet. Jag fick frågan "var får du all din kreativitet ifrån?". Och vad ska man svara, egentligen? Den bara finns där, någonstans inom min kropp. Jag har varit sådanhär sedan barnsben och jag tror att det alltid kommer att vara så också, trots att jag blir vuxen och allt det där. Jag tror också att det beror väldigt mycket på hur man är som människa. Men det är bara mina tankar, såklart. 

 

Just nu sitter jag i bilen tillsammans med mina päron. Vi är på väg till Varberg för att spendera helgen hos min mormor och morfar. Och en sak måste jag verkligen säga, de är det bästa jag vet. Dem är så himla fantastiska och snälla att jag inte vet vart jag skall ta vägen riktigt. Och dem lagar helt seriöst VÄRLDENS godaste mat och man äter tills man tror att man snart spricker. Och min morfar, han bakar världens godaste bröd som man alltid får till frukost. Och kakorna, de underbara kakorna. Jag vet att ni har hört om dem innan, daimkakorna. Det är dem som min mormor brukar ge till mig ibland, eftersom hon vet hur otroligt mycket jag älskar dem. Ni måste smaka någongång, för de är verkligen brutalt goda.

 

Jag har tänkt på en sak, föresten. Att sådanahär långa texter avskräcker människor. Jag vet inte om det beror på lathet, eller kanske bara tanken på att det är för mycket bokstäver som gör att man inte läser, men jag vet att säkert hälften av alla som klickade sig in på min blogg idag, redan har tryckt ner sidan. Förut var jag likadan. Jag visste att jag skulle tycka om att läsa innehållet, men ändå tryckte jag ner. Jag var nog lat. Det kan jag erkänna.

Whatever. Vet inte ens vart jag fick det där ifrån. Och hundarna bakom mig typ rycker i mitt bälte och snart får jag ryck på dem. Men jag ska försöka att ta det lugnt, de är ju bara hundar, what to do, liksom. 

Hoppas att ni får en fin helg, för det skall jag ha. 

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards