feliciasmakeup

Alla inlägg under maj 2011

Av Felicia * - 14 maj 2011 20:59

Hej !

Alltså förlåt mig för att jag inte har bloggat, men jag har haft lite annat att göra.

Igår efter skolan så drog jag och Julia buse in till stan, vi gick där och hon köpte VÄRLDEN bästa och snyggaste byxor, som jag också ville ha egentligen, men jag snor dom ur hennes garderob sen ;)

   Tack Julia för den härliga dagen !


Sen så drog jag iallafall hem, och då hängde Jennu med mig hem och sov hos mig, vi hade världens mysigaste kväll helt seriöst !

Sedan idag så drog jag och Jennu in till ica maxi för att köpa mat, dricka och godis tills imorgon, för hon ska ha typ "Tjejkväll", jättemysigt ! :)

Sedan iallafall, så hade vi tre stycken TUNGA kassar med oss, och gick tilll mcdonalds, sen åkte vi bussen hem.

& där jag bor så går det inga bussar, men då kom räddarna i nöden och tog upp mig på vägen hem till sig, tack !

Tack älskade sis, för dagarna

 

FinaJennu när jag hade sminkat henne !

 

Men a, nu ska jag gå och checka lite på melodifestivalen, och BTW, finlads låten är typ go :o

 

Men pussar & kramar på er !

 

 

Av Felicia * - 12 maj 2011 16:38

Hej ! :)


Idag så tänkte jag visa er lite grejer som jag har bestämt mig för att köpa när jag får pengar.


Jag ska köpa, som jag har sagt förut : Cover all mix, och det är verkligen ett måste !

 

 

Jag ska också köpa : En primer.

Vad är primer ?

Svar : Jo, en primer har man på ögonlocket. Man applicerar primern innan man lägger ögonskuggan. Använder man detta, så får man en mycket snyggare sminkning, och som ni kanske har märkt är att när ni sminkar er, så trillar ögonskuggan ner under ögonen - INTE LÄNGRE. Primer gör också så att din ögonskugga håller sig på plats hela dagen !

 

Jag ska köpa : En ny foundation. Jag behöver verkligen en ny foundation, min är nästintill slut !

 

Det finns en sista sak som jag bara måste ha : En flytande svart eyeliner !

(Vet dock inte vilken, bara valde en bild på google)

 

 

Där har ni lite grejer, som ni vet att jag bara måste ha i min sminkväska ! :)

Av Felicia * - 11 maj 2011 19:08

Hej alla vackra människor därute !

Idag sminkade jag mig lite hejvilt för att se vart jag skulle komma någonstans.

Jag tog också massa egobilder, haha..


Här kommer lite reultat och bilder !

(BTW, glöm inte frågerutan och kommentar rutan)

 

 

 

  


Det var detta för idag, imorgon kommer förhoppningsvis mera grejer !

 

Av Felicia * - 10 maj 2011 19:58

Idag så hade vi spexfoto i skolan. Zara hade bestämt sig för att vara rocker, så hon bad mig att sminka henne, & så klart så sa jag ju ja !


Resultatet blev iallafall såhär :

   

Puss !

Av Felicia * - 8 maj 2011 21:03

ALLTSÅ, OH MY GOD !

MIN KATT TOG PRECIS MED SIG EN RÅTTA IN, OCH LA DEN PÅ MATTAN !


PAPPA BAH "MEN DET LIGGER JU EN RÅTTA DÄR, DEN ÄR NOG DÖD".

JAG STÄLLDE MIG UPP PÅ EN STOL, HAHA.. MEN DET VAR DÖD :o


 

Av Felicia * - 8 maj 2011 20:28

   Hej !

Idag satte jag mig vid sminkbordet och vet inte vad jag gjorde riktigt. Jag tog penslarna och ögonskuggorna och satte igång !


Resultat :

   

Av Felicia * - 7 maj 2011 21:47

Tjosan Hoppsan !

Ja, det var ju så att Mikaela sov här inatt, och gud vad kul vi har haft !

Igår jobbade jag tidigt på morgonen, sen gick jag ner och mötte Mikaela vid Södra.

Vi var i stan, och det känns som om jag slösat lite pengar.. ELLER ?!


Jag tänkte visa vad jag har köpt

Jag Köpte :

En fin ny plånbok ! För att jag kände att USCH, min är ful !

Såhär ser den nya ut :)

    

Jag köpte också lite hårspännen, och "snurrgrejjer", som jag ska ha i håret på skolavslutningen :)

 

De ser ut såhär :

 

Jag köpte ett jättessnyggt hårband med, som jag verkligen ÄLSKAR !

 

Jag köpte också en ny ring till näsan, men jag har ingen bild på den tyvärr.


Men iallafall, så efter att i varit i stan så åkte vi hem till mig. Vi chilllade typ hela kvällen och hade det bara allmänt mysigt.

Sen så vaknade vi idag, och då kände vi för att dra in till ica maxi. Vad vi då kom på var att  fan, vi har inga busskort !


Då hör jag mamma prata i telefon, och får då reda på att storasyrran ska komma hit. Hon var här en stund och solade, fastän hon hade typ 5 liter med svarta kläder på sig :o

Sen iallafall fick vi skjuts av henne till maxi, så det var mysigt att få träffa henne med !


Iallafall så när vi varit där så gick vi till bussen, köpte varsin sms-biljett och drog hem till Mikaela. Vi typ åt och gjorde inte så mycket.

Sen på kvällen, så hade vi grymt mysigt. Mikaelas bror David lagade mat åt oss, jättesnällt !  Sen gick vi ner med honom till den såkallade "flotten" dom har. Så satt vi där, och det var precis som en jättehärlig sommarkväll ska vara ! Hennes brorsa fick också 2 gäddor, eller något när han  fiskade, grymt coolt elleh :D

Så min helg har än så länge varit helt GRYM !


Tack Mikaela, älskar dig.

Av Felicia * - 5 maj 2011 18:31

Hej !

Idag har jag inte fixat något nytt att visa. Jag har idag varit hemma hos Millan, och fotat henne, hennes syster, & hennes bror.

Imorgon ska jag jobba tidigt eftersom vi är lediga, Så jag får gå upp vid halv 6. Sedan ska jag jobba ett par timmar. Efter det ska jag och Mikaela till stan. Tänkte fixa lite grejjer till skolavslutningen. Ska nog köpa lösögonfransar och lite sånt :)

Sedan ska Mikaela sova här, så förmodligen blir det inget bloggande imorgon, om vi kommer hem alltför sent :)


Jag vill också säga att nu måste jag få skryta lite, för att jag klarade faktiskt 3 stycken nationella prov i Spanska, jag som faktiskt har IG annars.. Nu är det bara att jag får ett G till i hörförståelse så har jag ett G där sen !

Sedan så fick jag faktiskt VG i 2 delar på engelska nationella, och G+ på den tredje ! :D

Jag kände bara att jag blev så glad, så att jag ville berätta detta :D


Men aa, vi hörs antingen imorgon, eller i övermorgon. Ha det bra tills dess !

   KRAM !

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards