feliciasmakeup

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

SWEDEN♥POLAND

Av Felicia * - 18 september 2012 14:02

Ni undrar säkert varför jag i rubriken här ovan har skrivit om Polen. Men det ska ni få läsa i det här inlägget. Jag hoppas att många av er tar er tid och läser vad jag har att komma med, detta med tanke på att det är för en väldigt bra sak. 


Det är nämligen så att min kompis Mike, som ni alla har hört mycket om. Han & två av hans polare har ett projektarbete som de just nu jobbar hårt med. Det märks att de har lagt ner mycket tid och energi på att få detta att funka så bra som möjligt, och det är sådant jag gillar. Jag älskar då saker är iordning och då folk har bra koll på vad de pratar om. Jag har satt mig in lite djupare i vad projektet faktiskt handlar om och de gav mig lite papper att läsa. 


Jag har läst om och om igen, vad det går ut på. Vad de ska göra och hur de ska gå tillväga. Nu är det också tid för er att få ta del av det och förhoppningvis hjälpa till i deras projekt.


Det är så att de ska samla in prylar såsom kläder, leksaker, skolmaterial och annat sådant liknande. Detta ska de göra tillsammans med OSS. Jag säger just "oss" med tanke på att jag tror att de flesta har väldigt mycket saker hemma som de faktiskt inte har någon användning av. Jag tror också att många familjer runt om i Sverige har en del kassar/lådor stående hemma med saker som de inte vet vad de ska göra med. Det är då ett helt perfekt tillfälle att för det första få iväg grejerna som tillslut förmodligen ändå kommer att slängas på någon soptipp. För det andra så är det verkligen för en bra sak.


Man hör ofta folk säga "men det är för en bra sak" & själv tycker jag egentligen att den frasen är lite väl uttjatad i vårt samhälle just nu. Den här gången menar jag det verkligen, dock. Tänk hur mycket barn det finns i Polen som bor på barnhem, som inte har NÅGONTING att leva för, egentligen. Att de då får tillgångar och resurser som kan göra några få liv till det bättre är bara hur fint som helst. 

Självklart kan man inte rädda alla fattiga barn överallt och runtom i världen, men man kan börja här. För vart kommer ett samhälle om man inte börjar någonstans?


Jag menar.. hur ska du kunna springa en mil och lyckas med det, om du inte ens tar det första steget?

 

Som sagt ska prylarna gå till de barn som i Polen bor på barnhem. Vi vet också att sakerna kommer till rätt ställe med tanke på att dessa tre indvider som håller i projektet ska själva åka till Polen för att lämna över alla saker. Jag tycker att det är helt och hållet outstanding alltså. Det är så himla bra, så fint och för en riktigt bra sak. Jag ska själv leta igenom mitt hus och hitta saker som jag själv kan sjänka till dessa barn. 

För att hjälpa till så kan ni där hemma göra samma sak. Kolla efter lite prylar och sådant som ligger och skräpar, och istället för att slänga det så skänker ni det till dessa barn. 


För att veta mera om hur ni ska gå tillväga för att Mike och hans kompisar ska få tag i prylarna som ni hittar så kan ni kika in på deras facebook-sida där de snart har 600 personer som är med. Där kan ni också få mer information om exakt vart i Polen de ska åka någonstans, hur det ser ut i landet just nu och vilka som har gjort liknande projekt förut. 


Tack för mig.

-->http://www.facebook.com/groups/409180629138481/-->


Emma, Mikael & Matilda.
 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia * - 25 november 2013 21:10

Hej.

Av Felicia * - 3 maj 2013 16:38

Nu kan ni följa mig på --> http://feliciaelinida.blogg.se/.  Jag kommer nu inte att blogga här mer, då jag helt och hållet flyttar min blogg. Vi ses där! :>   http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feli...

Av Felicia * - 3 maj 2013 11:51

Jag tror att jag skall flytta bloggen till någon annan bloggportal. Det känns som att man behöver lite förändring ibland. Vad sägs om det? Give me some respons please, guys. :> Love.   ...

Av Felicia * - 2 maj 2013 19:03


I'm home. Har pluggat med Amanda i skolan idag. Liksom efter att vi egentligen hade slutat. Det kallar jag för engagemang! Nu pluggar jag igen. Det är faktiskt väldigt kul. Jag har en uppgift där jag får skriva hur många sidor jag vill och jag älsk...

Av Felicia * - 2 maj 2013 07:25

Idag har jag så sjukt ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så hes att jag knappt kan prata men jag får hoppas att det blir bättre under dagen när jag har pratat igång min röst lite. Alla mina byxor ligger i tvätten så idag kör ...

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards